hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 619 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 619 inlägg
Tele2 pressar tvtittarna och utpressar telia:
Den 2 december övergick Bonnier broadcasting, det vill säga TV4 och C More, i Telias ägo.
”En ny epok i tv-historien tar sin början”, skrev Expressens Maria Brander då i en krönika.
Men alla har inte varit glada över köpet. Anders Nilsson, vd för Tele 2, som äger Comhem och Boxer, varnade nyligen för att TV4-kanalerna och C More kan komma och släckas ner för deras kunder, en tredjedel av Sveriges hushåll, i ett debattinlägg.
Ska konsumenterna sätta ner foten eller godtas krigandet
Den 2 december övergick Bonnier broadcasting, det vill säga TV4 och C More, i Telias ägo.
”En ny epok i tv-historien tar sin början”, skrev Expressens Maria Brander då i en krönika.
Men alla har inte varit glada över köpet. Anders Nilsson, vd för Tele 2, som äger Comhem och Boxer, varnade nyligen för att TV4-kanalerna och C More kan komma och släckas ner för deras kunder, en tredjedel av Sveriges hushåll, i ett debattinlägg.
Ska konsumenterna sätta ner foten eller godtas krigandet
Hur tänker du at man ska sätta ner foten? Byta leverantör känns kortsiktigt. För några år sedan hade jag Telia som tv-leverantör så var det de som hamnade på fisens mosse och tappade några kanaler i en förhandlingssituation. Det gick några dagar eller veckor och sedan var det full rulle igen.
Nu har jag Comhem som Tv-lev och nu är Telia som är i en ny ringhörna.
Är dock inte sömnlös. TV4 får jag ta in via marknätet och Cmore kan jag leva utan.
Möjligen att jag kommer att sakna någon av 4:ans dotterkanaler.
/LOB
Nu har jag Comhem som Tv-lev och nu är Telia som är i en ny ringhörna.
Är dock inte sömnlös. TV4 får jag ta in via marknätet och Cmore kan jag leva utan.
Möjligen att jag kommer att sakna någon av 4:ans dotterkanaler.
/LOB
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 567 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 17 975 inlägg
Har också fått detta "reklammejl". Kommer inte att lägga några pengar i TV4:s plånbok även om de bytt ägare. Har tröttnat på denna kanal/kanaler där endast pengar gäller. Att hålla sändningstider eller löften fungerar inte här......

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 44 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 44 105 inlägg
TV4 har ju hela hösten försökt locka in folk till deras app genom att bara sända första avsnittet av flera serier på den vanliga kanalen och vill man sen fortsätta se serien så har man varit tvungen att streama via deras app. Då går det ju inte att spela in och sen spola förbi reklamen
/Irriterad Boxer-användare

hsd
Medlem
· 6 619 inlägg
hsd
Medlem
- 6 619 inlägg
Com Hem har bjudit in TV4-ägaren Telia till ett möte i dag klockan 14. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande tidigt på torsdagsmorgonen.
Inbjudan kom enligt pressmeddelandet i går kväll från Com Hem-ägaren Tele2:s vd Anders Nilsson och innefattar Telias tf vd Christian Luiga och TV4:s affärsområdeschef Casten Almqvist.
”Com Hem ser fram emot konstruktiv förhandling och är redo att sitta dag och natt tills ett nytt avtal är på plats”, skriver man.
Hur Telia ställer sig till mötesinbjudan framgår inte.
I går beslutade TV4 att stoppa all reklam från Tele2.
Inbjudan kom enligt pressmeddelandet i går kväll från Com Hem-ägaren Tele2:s vd Anders Nilsson och innefattar Telias tf vd Christian Luiga och TV4:s affärsområdeschef Casten Almqvist.
”Com Hem ser fram emot konstruktiv förhandling och är redo att sitta dag och natt tills ett nytt avtal är på plats”, skriver man.
Hur Telia ställer sig till mötesinbjudan framgår inte.
I går beslutade TV4 att stoppa all reklam från Tele2.
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 403 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 403 inlägg
BirgitS skrev:
TV4 har ju hela hösten försökt locka in folk till deras app genom att bara sända första avsnittet av flera serier på den vanliga kanalen och vill man sen fortsätta se serien så har man varit tvungen att streama via deras app. Då går det ju inte att spela in och sen spola förbi reklamen
Vilka serier har TV4gjort så med? Jag har inte märkt av det.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 44 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 44 105 inlägg
Mystery Road, Press, Bad Mothers och ytterligare några.A Amarace skrev:
I det här fallet räcker det inte att vänta en vecka utan veckan därpå har det kommit första avsnittet av en annan serie. Jag trodde också att det skulle gå att vänta en (eller två för att det var något evenemang efter en) vecka men det gjorde det inte utan då fick det bli TV4 Play och Chromecast för att få reda på hur det gick.useless skrev:

hsd
Medlem
· 6 619 inlägg
hsd
Medlem
- 6 619 inlägg
Nu börjar lobbyister och debattörer kräva att regeringen ingriper och ger tele2 allt de vill ha
Tele2 har skivit uppmaningar till samtliga riksdagsledamöter
Konflikten mellan Telia-ägda TV4 och Tele2-ägda Com Hem trappas nu upp dagligen. TV4 har som senaste åtgärd släckt ned C More för de 1,6 miljoner tv-hushåll som berörs av konflikten. Tele2 har skrivit brev till alla 349 riksdagsledamöter på temat att det inte är vårt fel. Nu också en skrivelse direkt till näringsminister Ibrahim Baylan där Tele2
https://www.dagensmedia.se/medier/m...r-att-satta-delningen-av-telia-pa-fast-track/
Tele2 har skivit uppmaningar till samtliga riksdagsledamöter
Konflikten mellan Telia-ägda TV4 och Tele2-ägda Com Hem trappas nu upp dagligen. TV4 har som senaste åtgärd släckt ned C More för de 1,6 miljoner tv-hushåll som berörs av konflikten. Tele2 har skrivit brev till alla 349 riksdagsledamöter på temat att det inte är vårt fel. Nu också en skrivelse direkt till näringsminister Ibrahim Baylan där Tele2
https://www.dagensmedia.se/medier/m...r-att-satta-delningen-av-telia-pa-fast-track/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Uponor Clean 1 - Felkod E045 "Fel i magnetventilen för luftning"
Vatten & Avlopp -
Vilken Nilfisk motsvarar Husqvarna PW450 högtryckstvätt
Trädgårdsmaskiner -
Cylinda FT-46 "Sverigetvätten" löser ut jordfelsbrytaren (fördröjt)
Vitvaror -
Stolpsko eller plintjärn till två 45x95
Byggmaterial & Byggteknik -
Felkod E0 Asko tvättmaskin W4096R
Vitvaror