O oppelainen #1 Medlem · 209 inlägg 19 mar 2025 10:32 oppelainen Medlem 209 inlägg 19 mar 2025 10:32 #1 Hejsan, jag kommer måla om ett rum. Där finns bifogad spricka i färgen. Vad är bäst att göra i detta läge innan grundning? Eller kommer 2 lager färg fylla i sprickan? Tack på förhand. ☺️ Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejsan, jag kommer måla om ett rum. Där finns bifogad spricka i färgen. Vad är bäst att göra i detta läge innan grundning? Eller kommer 2 lager färg fylla i sprickan? Tack på förhand. ☺️
K Kardan79 #2 Renoverare · 1 746 inlägg 19 mar 2025 10:47 Kardan79 Renoverare 1 746 inlägg 19 mar 2025 10:47 #2 Skrapa bort ev. lösa bitar. Foga med målarfog eller latex. Låt torka. Måla!
O oppelainen #3 Medlem · 209 inlägg 19 mar 2025 11:15 oppelainen Medlem 209 inlägg 19 mar 2025 11:15 #3 K Kardan79 skrev: Skrapa bort ev. lösa bitar. Foga med målarfog eller latex. Låt torka. Måla! Hur definerar jag "lös bit". Jag ser inget som hänger löst så att säga. Om jag skrapar och det kommer löst, ska jag då skrapa på?
K Kardan79 skrev: Skrapa bort ev. lösa bitar. Foga med målarfog eller latex. Låt torka. Måla! Hur definerar jag "lös bit". Jag ser inget som hänger löst så att säga. Om jag skrapar och det kommer löst, ska jag då skrapa på?
K Kardan79 #4 Renoverare · 1 746 inlägg 19 mar 2025 12:06 Kardan79 Renoverare 1 746 inlägg 19 mar 2025 12:06 #4 O oppelainen skrev: Hur definerar jag "lös bit". Jag ser inget som hänger löst så att säga. Om jag skrapar och det kommer löst, ska jag då skrapa på? Känn efter. Verkar det obenäget att lossna, så låt det vara.
O oppelainen skrev: Hur definerar jag "lös bit". Jag ser inget som hänger löst så att säga. Om jag skrapar och det kommer löst, ska jag då skrapa på? Känn efter. Verkar det obenäget att lossna, så låt det vara.