Det finns en 3x1,5mm² som är 7,1 mm den är pex-isolerad. Jag tror att det är från Draka.

tommib
EKRK är lite dum att använda i ett garage. Man kan väl kalla det för ett torrt utrymme inomhus men jag hade valt en annan kabeltyp. Tyvärr verkar det vara svårt att hitta en lämplig kabel. Jag kikade lite på de stora kabelleverantörerna och ingen av dem har en lämplig kabel. NKT hade en EXQ-variant som var 8,2 mm i diameter men mindre hittade jag inte. Vad är det för gänga på förskruvningen? Kan du byta till en bättre?

Jag undrar också om det är så att armaturen är tänkt att seriekopplas eller om det är så att de har vidarekopplingsmöjlighet. Det är väldigt osannolikt att det skulle röra sig om en elektrisk seriekoppling.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
EKRK är lite dum att använda i ett garage. Man kan väl kalla det för ett torrt utrymme inomhus men jag hade valt en annan kabeltyp. Tyvärr verkar det vara svårt att hitta en lämplig kabel. Jag kikade lite på de stora kabelleverantörerna och ingen av dem har en lämplig kabel. NKT hade en EXQ-variant som var 8,2 mm i diameter men mindre hittade jag inte. Vad är det för gänga på förskruvningen? Kan du byta till en bättre?

Jag undrar också om det är så att armaturen är tänkt att seriekopplas eller om det är så att de har vidarekopplingsmöjlighet. Det är väldigt osannolikt att det skulle röra sig om en elektrisk seriekoppling.
Nej precis, det är nog snarare vidarekopplingsmöjlighet.

Ja svårt att hitta kabel som är så tunn. Man blir ju sugen på att ta en RKK 2x1.5..men det är ju förbjudet.

Ska kolla om jag kan byta nippeln.

Är det helt vidrigt att skruva upp flexslang som man trycker över den utvändiga gängan på armaturen och dra fk 1.5..?

Alltgår Alltgår skrev:
Är det helt vidrigt att skruva upp flexslang
Är det lika vidrigt att använda gamla hederliga VP-rör och låta dom sticka in 10 cm i varje armaturer utan förskruvning, dom behöver bara klamras på varje meter ?? :thinking:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.