2 912 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
tumme upp/ned för ikeas skåp med utrdagsfunktion?
Ikea har ju köksskåp som istället för traditionella luckor så kan man dra ut fronten som om det vore en låda.

Vad tror ni om dessa. Jag tycker om idéen, känns som om man kommer åt skåpets innehåll mycket lättare (i teorin) istället för sätta sig på huk och försöka gräva sig fram bland fasta hyllplan för att nå det som står längst in.
Vad jag dock är skeptiskt till är hållbarheten. Deras högskåpslösning tycks ju inte hålla länge i deras demokök men dessa mindre håller däremot... Men hur är dom hemma... någon som köpt dessa och har en åsikt att dela med sig?
Det är ju inte gratis med kök direkt så vill ju inte handla blint...

Vad tror ni om dessa. Jag tycker om idéen, känns som om man kommer åt skåpets innehåll mycket lättare (i teorin) istället för sätta sig på huk och försöka gräva sig fram bland fasta hyllplan för att nå det som står längst in.
Vad jag dock är skeptiskt till är hållbarheten. Deras högskåpslösning tycks ju inte hålla länge i deras demokök men dessa mindre håller däremot... Men hur är dom hemma... någon som köpt dessa och har en åsikt att dela med sig?
Det är ju inte gratis med kök direkt så vill ju inte handla blint...
Skall du ha ett så lågt skåp kan du väl lika gärna ha ett med tre lådor? Jag ser möjligtvis fördelen om man har ett högre skåp som tex ett skafferi men för ett vanligt bänkskåp så borde det väl bli betydligt enklare med tre lådor?
Säg att man förvarar hushållsmaskiner, eller varför inte typ mjöl och annat... skulle det då vara enklare om det var ett traditionellt skåp, än detta utragstjosan? (jag kommer inte ha plats för stort skafferi och får då ha allt i bänkskåpen)
så detta om att det skulle vara just tre fack är ingen garanti, kanske tar bort den översta för kunna ha högre saker förvarade
så detta om att det skulle vara just tre fack är ingen garanti, kanske tar bort den översta för kunna ha högre saker förvarade
Utdrag är bra, har det på 1högskåp och 2 bänkskåp, allt helt än efter 2½år.
Högskåpsluckan sitter ju fast uppe och nere så det känns stabilt i mitt tycke, dock är det väl inget man ska hänga sig i kanske men...
Högskåpsluckan sitter ju fast uppe och nere så det känns stabilt i mitt tycke, dock är det väl inget man ska hänga sig i kanske men...
ikea köken är superbra tycker jag, har ett med många lådor i olika kombinationer allt funkar perfekt,
tänk på att demo köken är brutalt misshandlade under flera år.
mycket bra ide att handla ikea kök tycker jag.och välj bort så många skåp med luckor som du kan. draglådorna är suveräna
tänk på att demo köken är brutalt misshandlade under flera år.
mycket bra ide att handla ikea kök tycker jag.och välj bort så många skåp med luckor som du kan. draglådorna är suveräna
Vad jag menade var alltså att om man har ett högre skåp så vill man oftast inte ha femtioelva lådor på detta utan då kan det vara praktiskt med en lucka att dra ut och så kommer man åt det mesta. Men om det är ett lägre skåp så tycker jag att det är mer praktiskt att dra ut just den lådan man behöver.
Ett "gammaldags" skåp med hyllplan går totalbort, det är ju hopplöst att komma åt något längst in. Lådor regerar. =)
Ett "gammaldags" skåp med hyllplan går totalbort, det är ju hopplöst att komma åt något längst in. Lådor regerar. =)
Har ett 40cm utdrag som nyligen är monterat i nya köket och är väl lite för tidigt för mig att nämna några för/nackdelar än, de positiva är ju att man slipper böja ryggen för att öppna nedre lådan eftersom den följer med
men iof så åker man ju på det ändå om man ska hämta nånting där 
Men efter jag monterat skåpet så märkte jag att luckan inte stängde helt pga att de 2 övre lådorna ska monteras ett hack till med skenorna inåt väggen eftersom de har front och den nedre sitter i luckan.
Såg inget om det i beskrivningen vad jag minns, inte hela världen men lite jox är det allt.
Men efter jag monterat skåpet så märkte jag att luckan inte stängde helt pga att de 2 övre lådorna ska monteras ett hack till med skenorna inåt väggen eftersom de har front och den nedre sitter i luckan.
Såg inget om det i beskrivningen vad jag minns, inte hela världen men lite jox är det allt.
Jag har ett skafferi som ser ut på det viset, mycket bra!
Vi hade ett sådant i vårt förra kök vi satte in. KANON! Ångrar grymt att vi inte satte in det i vårt nuvarande kök, men eftersom vi valde ikea även denna gången ska vi faktiskt byta ut lådorna till skafferiskåp!
Vi tyckte att det skulle bli snyggt med många lådor denna gången. Men det är fan bara krabb att komma ihåg vart man har allt och framförallt alla jävla barnsäkra lås på varenda låda!! (två små barn)
Så vi kommer byta till vad vi hade innan!
Vi tyckte att det skulle bli snyggt med många lådor denna gången. Men det är fan bara krabb att komma ihåg vart man har allt och framförallt alla jävla barnsäkra lås på varenda låda!! (två små barn)
Så vi kommer byta till vad vi hade innan!
Klicka här för att svara