Hej, tänkte automatisera mina befintliga korgmarkiser som idag öppnas med en nylonlina.
Har förstått att man kan använda en rörmotor för detta ändamål med viss modifikation som gör att linan rullas upp på denna.
Någon som har en bild på detta eller kan förklara vad mer än rörmotorn jag behöver. Misstänker att ett 8-kantigt rör behövs. Var kan kan införskaffa delarna etc. Alla tips bugas för.
PS. Ber om ursäkt om detta hamnar i fel forum?
Har förstått att man kan använda en rörmotor för detta ändamål med viss modifikation som gör att linan rullas upp på denna.
Någon som har en bild på detta eller kan förklara vad mer än rörmotorn jag behöver. Misstänker att ett 8-kantigt rör behövs. Var kan kan införskaffa delarna etc. Alla tips bugas för.
PS. Ber om ursäkt om detta hamnar i fel forum?
Redigerat:
Kan ha hittat nått som går o montera ihop med rörmotorn...
http://www.conrad.se/?article=620091
http://www.conrad.se/?article=620077
http://www.conrad.se/?article=620078
http://www.conrad.se/?article=620091
http://www.conrad.se/?article=620077
http://www.conrad.se/?article=620078
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Tubmotor är fel väg att gå, har dock inget bättre att komma med. En motoriserad vinsch är vad du behöver.
Tubmotor är ju gjord så lång som det bara behövs då markisduken är en meter eller mer.
Leta vidare, en vindrutetorkarmotor med en trådrulle (lintrumma) på
Protte
Tubmotor är ju gjord så lång som det bara behövs då markisduken är en meter eller mer.
Leta vidare, en vindrutetorkarmotor med en trådrulle (lintrumma) på
Protte
Klicka här för att svara
