P
Nä den är verkligen inte indentisk.
Din tryckgivare sitter påbilden ovanpå brunnen och med en orange plutt
Och den är föremål för omfattande ombygnader.
Måste bytas till ett ombygnadkit
Ofta går värmaren sönder
Och då är det läge för skrot i stället

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
Aha, så om jag förstår dig rätt så är detta inget som jag som (någorlunda) glad amatör kan fixa.

P
Jo det är faktiskt väldigt enkelt
Gå in på electrolux.se
Och titta på reservdelar för din maskin mha PNC
titta på tryckvakt såfår du automatiskt rätt grej
Beskrivning medföljer

• Gilla
Kochar
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Jo det är faktiskt väldigt enkelt
Gå in på electrolux.se
Och titta på reservdelar för din maskin mha PNC
titta på tryckvakt såfår du automatiskt rätt grej
Beskrivning medföljer
Okej, tack! Ska kika.

Hej!
Jag har lite problem med min diskmaskin enastående, den vägrar starta program, den låter och jag vet att den pumpar in vatten men ingen diskning. Jag hsr öppnat disken för att kontrollera att den tar in vatten och det för den oxå, men den är tyst efteråt och tiden tickar ner. När programmet är slut så tömmer den sig på vatten som normalt men disken är varken ren lr varm. Jag har nästan alltid kört samma program utan konstigheter och har dessutom testat alla olika program nu utan nån resultat. Har testat att göra det som står i forumet genom att skölja slangar, tömma den helt på all vatten, kolla in tryckvakten och den är super fräsch för en sån gammal maskin. Jag får inte upp nån felkod lr liknande heller, den kör på programmet som vanligt men händer inget alls. Jag har ingen garanti kvar på ikea och när jag kontaktar de så ber de mig att kontakta Electrolux för service, nu vet jag inte va de tar men vette fan om det är värt priset? Köpa en ny lr finns det nåt sätt att rädda den? Vore tacksam för svar.

• Gilla
Elena L.
  • Laddar…
P
låter ju som om själva diskmotorn är kass

en ny på IKEA med 5 års garanti är i dessa förhållanden ett prisvärt alternativ

Oj, fan! Så va det med det då det va inge fel på den alls o den bara la av, konstigt. Tack för svar

Hej!
Min maskin (PNC: 91143406307 IKEA Enastående) ville aldrig sluta tömma när jag startade den. Efter några timmars meckande visade det sig att fitret som sitter efter slangen där vatten kommer in i maskinen (ta bort slangen och dra ut filtret med en liten plattång och spola rent) var igensatt. Går som en klocka igen!

Blåser liv i en gammal tråd då jag har samma problem med en Electrolux GHE623DA1 (Rengöra Ikea).
@electroluxaren det är alltså inte någon fara att slangen blir blöt mellan tryckvakten och baljan? Anledningen till att jag frågar är pga min är kruttorr (men givaren kanske ska tåla vatten). Har iaf spolat rent och inget igentäppt eller smuts kom ut. Antar att det blir att beställa ny tryckgivare.

P
det beror ju på om maskinen har luftkammare eller inte

• Gilla
Jarråååå
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det beror ju på om maskinen har luftkammare eller inte
Ok tack. Hur vet/kan jag se det? :) Så här ser tryckgivaren ut som går direkt med slang till baljan.

• Tryckgivarsensor till diskmaskin med slang, visad på en online-produktsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
bilden visar ett modifieringskit med en eftermonteringsbar luftkammare.
du får nog ta en bild på typskylten och uppifrån inneifrån i brunnen

electroluxaren skrev:
bilden visar ett modifieringskit med en eftermonteringsbar luftkammare.
du får nog ta en bild på typskylten och uppifrån inneifrån i brunnen
Den vita prylen på bilden (om det är luftkammaren) sitter redan i brunnen. Har inte möjlighet att fota brunnen just nu. Men här kommer typskylten iaf.

• Typskylt på en vit vara med modell- och serienummer, tillverkad av IKEA Whirlpool.
    Skapa konto
P
de polska servicebulletinerna på denna maskin är oändliga och inte tydliga
men troligen skall du montera kittet som du har bild på (om det inte redan är gjort vilket vi skulle kunna se om du skickar en bild på brunnens insida) då byggs sensorn om från att vara vatten driven till luftdriven.

electroluxaren skrev:
de polska servicebulletinerna på denna maskin är oändliga och inte tydliga
men troligen skall du montera kittet som du har bild på (om det inte redan är gjort vilket vi skulle kunna se om du skickar en bild på brunnens insida) då byggs sensorn om från att vara vatten driven till luftdriven.
Jag förstår. Maskinen är aldrig servad vad jag vet så kom så här när vi köpte den för drygt 5 år sedan. Här kommer lite bilder.

• Inre delen av en tvättmaskin med synliga tecken på ej servad utrustning och lite slitage.
    Skapa konto
  • Interiör av en ouppvärmd diskmaskin som visar spridarmekanism och filter.
    Skapa konto
  • Inre delar av en maskin med synliga kablar och röranslutningar, obemärkt underhåll.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.