Jag undrar hur bra silvans tryckimpregnerade virke är, det är ju ca 10 % billigar än hos lokala försäljaren. Skiljer sig kvalitén mycket på trall och reglar?

Det kanske inte skiljer sig så mycket på själva kvalitén men din lokala handlare kanske kan få fram fler exakta längder på ex. reglar etc. vilket gör att du slipper så mycket spill. Silvan, Byggmax mfl. har oftast bara enstaka längder och anpassar du inte ditt bygge efter dem så lär du förlora de 10%:en snabbt. Värt att tänka och räkna på...
Dessutom så är säkert din lokala handlare prutbar till skillnad från de större varuhusen.

Precis! Vi fick samma pris per meter men kraftigare virke vilket i slutet gav ett gedignare intryck och förhoppningsvis en längre livslängd.

Prata med de lokala brädgårdarna och tala om hur mycket du kommer att behöva så brukar det gå att diskutera priset.

När vi byggde huset så fick vi ned priset med 30% hos den redan innan billigaste brädgården plus att de bjöd på hemkörningen

Nar jag gämflörde lite olika i Göteborg fann jag att hornbach var billigast. De har tre standardlängder 3600 mm, 4200 eller 4800 mm

/Zeb

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.