Hej nu är det så att jag testat att "spola/flusha" ett kylsystem i ett vindkraftverk. Förutom detta har jag bytt kylblock samt 2 luftventiler och övertrycksventilen samt bytt expansionskärl. Nu är det så att kylningen verkar ok i sig (ingen överhettning) men utöver detta så bildas ett övertryck dvs att trycket stiger med 0,8 bar utöver det tryck jag vill ha. Det resulterar i att övertrycksventilen trycker ut kylmedel tills verket stannar, någon som har förslag varför jag kan få denna tryckändring?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.