Hejsan
Hur går jag tillväga för att på bästa sätt få mest tryck till spridare över en längre sträcka? Vad jag har förstått så kommer trycket tappa väldigt fort och speciellt om man försöker seriekoppla spridare? Effektivare med flera "kanaler" direkt från utkastet?
Tack på förhand
Mvh Tobbe
Hur går jag tillväga för att på bästa sätt få mest tryck till spridare över en längre sträcka? Vad jag har förstått så kommer trycket tappa väldigt fort och speciellt om man försöker seriekoppla spridare? Effektivare med flera "kanaler" direkt från utkastet?
Tack på förhand
Mvh Tobbe
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En grövre slang först 3/4" (19mm) och grövre kopplingar och sen dela av i ett Y med vanlig 1/2" (13mm) slang. Mässingskopplingar på utkast och slangen (https://www.bauhaus.se/slangkoppling-2-3-3-4-ig-2) ger bättre flöde än Gardena kopplingar. Det finns klokopplingar i mässing också.
Produkter som diskuteras: "slangkoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Klicka här för att svara