Status
Inte öppen för fler kommentarer.
N Niq skrev:
Jag skulle inte lita så mycket på siffrorna som Musk och hans Doge arbetare berättar. Dom har många gånger varit väldigt överdrivna.
Jag missade delen om ubåtarna i videon.
Han berättade iaf om hur Amerika är den viktigaste pelaren som håller civilisationen i världen uppe.
Självklart vill de framställa sitt arbete i så bra dager som möjligt. Likadant gör de som drabbas av det. De lyfter hellre fram något tårdrypande än rent fusk.
Som vanligt ligger väl sanningen någonstans mittemellan.

DOGEgubbarna drog ju exempel efter exempel på rena bedrägerier samt att de hittat 15.000.000 invånare över på120 år eller äldre.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
N Niq skrev:
Liknelsen blir bättre om vi säger att först kommer någon och stjäl din Chrysler. Sedan får du förhandla om att få köpa tillbaka den. Men den som stal den säger att han ska då ha motorn och växellådan. Sedan kommer en förmedlare och ska hjälpa dig att förhandla om priset för att få köpa tillbaka den. Men han tycker ni ska kompromissa så tjuven får behålla motorn medans du får bilen och växellådan. Men förmedlaren ska ha bensinen som finns i bilen annars hjälper han inte dig.
Ja. Det var faktiskt en ganska bra beskrivning av det faktiska läget. När övermakten är för stor, är chansen till upprättelse obefintlig. Då gäller istället skademinimering, i ordets rätta betydelse.

Intet Intet skrev:
Självklart vill de framställa sitt arbete i så bra dager som möjligt. Likadant gör de som drabbas av det. De lyfter hellre fram något tårdrypande än rent fusk.

DOGEgubbarna drog ju exempel efter exempel på rena bedrägerier samt att de hittat 15.000.000 invånare över på120 år eller äldre.
Det där var ju bara bluff, de fick inga pensioner eller pengar.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Det där var ju bara bluff, de fick inga pensioner eller pengar.
Du kommenterade videon utan att själv ha sett den, förstår jag. 😬
För ingen påstod, så vitt jag kommer ihåg att det förekommer fusk just med de döda. Däremot var det ett exempel på hur bristfällig folkbokföringen är.

Intet Intet skrev:

Njau vi måste hålla oss till fakta och visst kan man tycka att det är märkligt med miljontals +120år men behöver ju inte betyda bedrägeri, snarare troligen usla bokföringsrutiner i folkbokföringen.

25 Mars är det om alla +120 år

Men klart märkliga utbetalningar man hittar i listan.

https://doge.gov/

Intet Intet skrev:
Du kommenterade videon utan att själv ha sett den, förstår jag. 😬
För ingen påstod, så vitt jag kommer ihåg att det förekommer fusk just med de döda. Däremot var det ett exempel på hur bristfällig folkbokföringen är.
Såg inget om någon video.
Däremot har jag sett andra kommentera uppgifterna och de verkar ju ha samma sanningsinnehåll som allt annat Trump pratar om.
Göra möss transexuella o s v.
De lade på tre extra nollor på antalet dollar de "sparat" genom att sparka folk.

Att deras folkbokföring är dålig är ju inget nytt, liksom i stora delar av världen.

Vad Trump och Musk rapporterar har jag väldigt lågt förtroende för.

G gaidin skrev:
Såg inget om någon video.
Däremot har jag sett andra kommentera uppgifterna och de verkar ju ha samma sanningsinnehåll som allt annat Trump pratar om.
Göra möss transexuella o s v.
De lade på tre extra nollor på antalet dollar de "sparat" genom att sparka folk.

Att deras folkbokföring är dålig är ju inget nytt, liksom i stora delar av världen.

Vad Trump och Musk rapporterar har jag väldigt lågt förtroende för.
Vill man inte se, så vill man inte.

Mer NaziTrumpMuskbluffar

https://x.com/x/status/1906796290844828043
Dessa visar inte SVT. Undrar varför 😁

Intet Intet skrev:
Vill man inte se, så vill man inte.

Mer NaziTrumpMuskbluffar

[media]
Dessa visar inte SVT. Undrar varför 😁
Jo men man behöver nog inte "polarisera" även det här.🤔

Men har själv aldrig kollat DOGE-listan och jovisst ser det inte bra ut och ser själv ingen anledning till att man hittar på olika utbetalningar.

https://doge.gov/

N
Här är hur mycket dom sparar på att dra ner på alla utgifter. Jag vet inte om den här videon stämmer men låter ju inte som totalt strunt.

P paralun skrev:
Jo men man behöver nog inte "polarisera" även det här.🤔
Men det är ju just polariserat, det har varit.
-Musk är en narcissistisk lögnaktig Nazist så han och Trump ljuger. DOGE är faciststyrt vars enda syfte är att skapa en diktatur etc. Minns jag inte fel, har du hejat på polariseringen?
SVT har gjort vad de kunnat med tårdrypande reportage om svältande barn och stängda sjukhus.

Intet Intet skrev:
Men det är ju just polariserat, det har varit.
-Musk är en narcissistisk lögnaktig Nazist så han och Trump ljuger. DOGE är faciststyrt vars enda syfte är att skapa en diktatur etc. Minns jag inte fel, har du hejat på polariseringen?
SVT har gjort vad de kunnat med tårdrypande reportage om svältande barn och stängda sjukhus.
Nej jag ogillar starkt den argumentationen.

Fortsätter det så här så borde ju USA ha råd med att sponsra USAID efter bästa förmåga.

P paralun skrev:
Nej jag ogillar starkt den argumentationen.

Fortsätter det så här så borde ju USA ha råd med att sponsra USAID efter bästa förmåga.
Så bra. Då förväxlade jag dig med någon annan.🙃

BirgitS BirgitS skrev:
Men Ryssland är inte en militär stormakt, det har ju jättesvårt att erövra områden i ett endaste land som inte är särskilt stort och absolut inte en militär stormakt.
Jo faktiskt en mycket intressant frågeställning.

Och jag frågade ChatGPT

"Ja, Ryssland betraktas som en militär stormakt. Landet har en stor och varierad militär kapacitet, inklusive en omfattande arsenal av kärnvapen. Ryssland har investerat i modernisering av sina väpnade styrkor och deltar i internationella militära övningar och konflikter. Dess strategiska position och militär styrka gör det till en central aktör på den globala säkerhetsscenen."

Sen kanske det inte ligger i deras intresse att erövra mer? Man strider sedan då mot en klart kompetent försvarsmakt som Ukraina har i ett "statiskt" läge vid fronten.

P paralun skrev:
”Ryssland - - - deltar i internationella militära … konflikter”
Nej nej nej, det är ingen konflikt, bara en specialoperation, vet inte ChatGPT det? 😉

• Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nej nej nej, det är ingen konflikt, bara en specialoperation, vet inte ChatGPT det? 😉
Jag klistrade in vad det blev......

Sen just att Ryssland har ett stort antal kärnstridsspetsar är ju viktigt i sammanhanget.

Om
https://laromkarnvapen.se/vad-ar-karnvapen/lander-med-karnvapen/ryssland/

5580 stycken förra året och då kan man spränga världen i småbitar, så nog är de en "stormakt"

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.