Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Menar du att så många högt uppsatta är så missnöjda med den ev. kommande uppgörelsen att de då mördar Putin?
I så fall kommer ju inte uppgörelsen att gälla längre.

För om de är nöjda med uppgörelsen så finns det ju ingen anledning att mörda den som har gjort dem nöjda.

Varför skulle Putin sitta i en bunker nästan jämnt?
Jo jag tror de gör processen kort med Putin i Ryssland så slipper han hitta på mer elände.
Stödet han har är att få ihop en fredsuppgörelse.

P paralun skrev:
Jo jag tror de gör processen kort med Putin i Ryssland så slipper han hitta på mer elände.
Och vad händer sedan?

BirgitS
P paralun skrev:
Putin kan nog mycket väl ta vara på sig själv, han har ju den utbildningen. Och enligt dig så lever han ju i en bunker.

• Haha
Intet
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Äntligen.

Nämn en statschef med stora kanoner som blivit avrättad av världssamfundet.

Sanningen är inte det minsta komplicerad.
Stor slår liten. Stor blir inte slagen av stor. Liten slår inte stor.
Enkelt. Eller hur?
Vadå världssamfundet?
Räcker med några missnöjda i statschefens närhet.
Caesar var ju uppe i diskussionen nyss. Andra exempel är Gustav III och Abraham Lincoln.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vadå världssamfundet?
Räcker med några missnöjda i statschefens närhet.
Caesar var ju uppe i diskussionen nyss. Andra exempel är Gustav III och Abraham Lincoln.
Jovisst. Indira Gandhi också om jag inte minns fel. Men jag förutsatte att vi pratade Haagdomstol eller liknande.

BirgitS
Intet Intet skrev:
Jovisst. Indira Gandhi också om jag inte minns fel. Men jag förutsatte att vi pratade Haagdomstol eller liknande.
Jag har fått uppfattningen att Paralun menar att en grupp oligarker eller andra högt uppsatta ryssar skulle låta mörda Putin.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har fått uppfattningen att Paralun menar att en grupp oligarker eller andra högt uppsatta ryssar skulle låta mörda Putin.
Varför har de inte redan gjort det då?
Kanske gör att de anar att efterträdaren blir till deras nackdel.

BirgitS BirgitS skrev:
För om de är nöjda med uppgörelsen så finns det ju ingen anledning att mörda den som har gjort dem nöjda.
Jag kan tänka mig åtskilliga anledningar till att avrätta den massmördaren till diktator.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kan tänka mig åtskilliga anledningar till att avrätta den massmördaren till diktator.
Personligen håller jag ju med dig men frågan är om oligarkerna eller andra högt uppsatta ryssar gör det.

BirgitS
Intet Intet skrev:
Varför har de inte redan gjort det då?
Kanske gör att de anar att efterträdaren blir till deras nackdel.
Det får du fråga Paulun om.
Men jag tror ju inte att det var sånt som gjorde att de nämnda personer blev mördade just när de blev det och inte tidigare.

BirgitS BirgitS skrev:
Personligen håller jag ju med dig men frågan är om oligarkerna eller andra högt uppsatta ryssar gör det.
Det lär framtiden utvisa. Jag betvivlar dock att han får en lång och behaglig ålderdom...

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jo det ser jag som sannolikt eller låter de Putin pensionera sig och sitta i sitt palats vid svarta havet.

Men allt hänger ju på vilken freduppgörelse Putin kan få till.

Bort måste dåren!

P paralun skrev:
Jo det ser jag som sannolikt eller låter de Putin pensionera sig och sitta i sitt palats vid svarta havet.
Snacka om helgardering...

• Haha
Intet
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo vem vet? och allt hänger ju på vad Putin får till för fredsuppgörelse.

Generaler och oligarker måste ju bli nöjda....

Sen är ju Putin rädd för att bli lurad av Trumpen.

Ryska experter: Putin är rädd att bli lurad av Trump
[länk]
Den enda "fredsuppgörelse" som inte skulle förnedra den lille fascisten som investerat hela krigsmakten snart i sitt korståg, är Ruski Mir.
Alltså totalt nederlag hos den man attackerat.
Putte har inte på sin karta något annat och han skulle kunna häcklas som svag av allt från gamla kärringar o gubbar framför teven till alla oligarker som ser att han börjar tappa greppet och därmed kan utgöra en risk för deras egna säkerhet och välstånd.
Han är därför skiträdd för allt som liknar någon form av kompromiss. Så fungerar en "riktig patriot"
Detta fattar inte Trump förstås och inte heller många västpoltiker. De tror Ryssland vill kompromissa och hitta lösningar som andra kan acceptera.
Historien visar inga såna exempel sedan sekler. Och ännu mindre under Putins regim.
Han måste därför fortsätta kriget tills Ukraina ger upp.
Det är bara det att det nu börjar likna Hitlers sista veckor. Allt är nerkört, ekonomin är i botten efter alla energisabotage och de enorma kostnaderna för att driva kriget.
Det enda han har gott om är mer kött.
Han kommer därför att fortsätta tills någon sätter ett nackskott eller han själv inser att slutet är nära.
I det vavuum som sedan uppstår kan mkt hända. Inbördeskrig där de starkaste oligarkerna plockar olika delar av landet samt tex Kina tar tillbaka stora territorier är inte otänkbart alls.

• Gilla
  • Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.