Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fanns en del som trodde jag hejade på Trump en gång i tiden. Det jag tröttnade på var när man skapade lögner om vad han sagt och/eller gjort. Hade folk istället fokuserat på alla galna påhitt han faktiskt pysslade med, så tror jag inte att vi hade haft den här situationen idag. Men det finns ganska sunda människor även där.

https://www.facebook.com/reel/2358205177894645

PS! Om något händer Trump, då tar Vance över och han är troligen ännu sjukare,

W WFD skrev:
Ja, det är inte omöjligt att det är precis därför Trump valde Vance till vicepresident. Bättre skydd mot attentat är svårt att hitta.

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ja, det är inte omöjligt att det är precis därför Trump valde Vance till vicepresident. Bättre skydd mot attentat är svårt att hitta.
Det var dagens absolut bästa inlägg. Tack!

W WFD skrev:
Vance, får jag säga, är en klippa jämfört med Trump. I alla fall om man ser till hans tal i EU. Skulle inte bli förvånad om han blir Republikarnernas näste presidentkandidat. Slängd i käften, gift med en indiska, ung.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jo trumpen och hans stab har klurat ut det här......

Den stora frågan är väl mer vad man gör åt saken, trumpen verkar ju trivas och likaså Vance.

Intet Intet skrev:
Vance, får jag säga, är en klippa jämfört med Trump. I alla fall om man ser till hans tal i EU. Skulle inte bli förvånad om han blir Republikarnernas näste presidentkandidat. Slängd i käften, gift med en indiska, ung.
Nah, det talet var helt galet. Hans uttalanden är helt osunda.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
W WFD skrev:
Nah, det talet var helt galet. Hans uttalanden är helt osunda.
Jaså. Vilka?

Intet Intet skrev:
Och hur skall det gå till, om jag får fråga?

Hur? Det har ju inte gått så värst bra hittills? Även om jag får tillstå att de försvarar sig mycket bättre än vad jag kunde föreställa mig. Men en långsam, istället för snabb förlust är liksom inte lika med en seger. Inte lär det gå bättre ifall Trump stoppar allt stöd. Eller hur?
Vad zigenare tror, bryr sig nog inte Putin om.

Är du verkligen så säker på det. Makt och uppmärksamhet är beroendeframkallande. Jag skulle inte bli så värst förvånad ifall det där valet kommer att skjutas upp och upp och ...
Tydliga ryssvibbar i ditt svar som vanligt. Många är inte medvetna om att Rysslands ekonomi är storlek som Italiens. Och den går nu verkligen på knäna. Enbart alla attacker på raffinaderier och pipelines gör att en massiv del av Rysslands export i princip står stilla.
Det ger en ekonomi på ruinens brant, och det klarar ingen när man driver ett anfallskrig i längden.
Vi ser också att man inte ens använder äldre materiel som gamla stridsvagnar från 70-talet längre, de är helt enkelt slut. Man skickar fram folk på cykel eller med åsnor(!).
Sedan har man då ett gäng drönare/ raketer som man till stor del från från Iran. Hela leveranser flyger ofta i luften.
På Ukrainska sidan har man nu fått igång en stor egen produktion av effektiva drönare och även traditionell ammunition.
Även om USA skulle dra tillbaka sitt stöd så kan man genomföra omfattande anfall, nu börjar man tex upprepa Kurskäventyr i andra gränsområden dessutom.
Allt det här sammantaget gör att det med en rätt begränsad mängd ytterligare materiel, hjälp med luftförsvar mot ryska drönare/ raketer i delar av Ukraina som inte är nära fronten (från de nu diskuterande Europaländerna), skulle vara möjligt för Ukriana att omgruppera och koncentrera sina resurser på kraftfulla attacker mot de ockuperande styrkorna som i nuläget är mkt uttröttande, med löjligt låg moral och utan rotationer eller understöd under långa perioder pga logistiska och personella brister i köttkvarnen.
Man kan när man vill i princip sänka Kerch-bron mot Krim tex. Det skulle ge mkt dåliga vibbar för alla på ryska sidan pga symbolvärdet men även de då avskurna tränglinjerna den vägen.

Att du ens antyder att Zelensky skulle se sig själv på livstid vid makten, trots att alla kan se skillnaden så tydligt mot alla andra statschefer idag, det avslöjar dig tyvärr, och jag har därmed förmodligen skrivit min sista rad till dig.
Åk hem till Mordor och installera (ärligt betalda) toaletter eller nåt.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo för den uppmärksamme så funderar då Ukraina på ett presidentval till sommaren.

Ukraina förbereder presidentval

Ukraina utesluter inte att de kommer hålla ett presidentval till sommaren, rapporterar The Economist.
Enligt uppgifterna ska Volodomyr Zelenskyj ha kallat till ett möte om det förra veckan.
Valet planeras i så fall att hållas efter den potentiella vapenvilan som man hoppas ska infalla i april.
Volodomyr Zelenskyj planerar att ställa upp igen.

[länk]
Eller att man faktiskt börjar tro man kan vinna kriget på egna meriter.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P paralun skrev:
Njau nu har han ju ifråsatts och är mycket medveten om vad förhandligarna handlar om.
Det gäller ju att få det bästa som går för Ukraina utifrån förhandlingarna.
Ifrågasatts? Av orcherna o Trump? Jo men...

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
S Sweetme skrev:
Det är omöjligt att se en vettig logik med allt Trump säger och gör såväl numera som historiskt SÅVIDA man inte ser Trump som:

En extrem narcissist som vid barnsben fick lära sig att använda pengar och makt för att få det han vill ha vilket är "mer". Han fick också lära sig att aldrig nöja sig, att aldrig förlora eller erkänna sig besegrad, att omge sig med giriga, omoraliska men smarta människor precis som vilken gangster som helst.
Dum i huvudet (svårt att förstår relativt komplexa frågor) och oberäknelig vilket är dels en taktik för att göra hans motståndare osäker men även en konsekvens av hans dumhet (drar förhastade eller felaktiga slutsatser)och på senare år är även hans begynnande demens en faktor.
Har lärt sig genom åren att media kan vara ens värsta fiende eller bästa vän beroende på hur den kan styras.
Moral, etik och empati existerar inte i Trumps värld.

Då kan en röd tråd skönjas genom hela Trumps liv och allt blir förståligt även om det fortfarande är knasigt.

Strategier och taktik från EU eller andra länder och ledare bör utformas utifrån denna bakgrund vilket inte är lätt då han osannolikt men de facto är världens mäktigaste människa och tillika idiot.
En släkting har skrivit en bok om det:

Bokomslag av "Too Much and Never Enough" av Mary L. Trump, med ett svartvitt porträtt av en ung man.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har inte läst boken, men allt hon sagt i intervjuer stämmer mycket väl överens med det vi ser av Donald John Trump idag.

• Gilla
Lilllen och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.