86 815 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fortsatt Putinpoganda.. Du skriver att du är osäker på om Putin behövde starta kriget för att skydda sig från NATO.Intet skrev:
Om jag förstår dig rätt vet du väldigt mycket om detta krig. Det, trots att du rimligtvis inte kan veta det. Det ligger ju i sakens natur. Än mer tydligt blir det när du påstår dig veta att de uppgifter som kommer från Ryssland, är lögnaktig propaganda medans de Ukrainska, på det hela taget är korrekta. Stämmer det?
Jag finner det osannolikt att NATO skulle anfalla Ryssland. Till och med mycket osannolikt. Men vad jag tror, är irrelevant för Ryssland. För Ryssland är det relevant vad Ryssland tror. Vad du och jag samt alla andra amatörer i detta forum tror, ägnar ryssarna troligen ingen som helst tid på att analysera.
Det är lite det här vårt omogna käbbel handlar om.
Det finns definitivt komplexa frågor i kriget men ovanstående kan inte vara svår ens för dig.
/Krille
Du missar hela poängen i mitt resonemang. Din världsbild behöver nödvändigt inte sammanfalla med Rysslands syn på densamma. Förstår du verkligen inte det?K Krille4 skrev:
Dvs. Att något är glasklart för en svensk militärstrategisk novis är för en främmande makt totalt ointressant. Dvs (no:2) En korv har alltid två ändar.
Du glömde uppenbarligen hela inläggetIntet skrev:
Fakta har du fått, trolla kan du göra i andra forum med dina Rysstrollkonton.
Hoppas att du tillsammans med övriga trollkonton blir avstängda.
Här på BH har jag åtminstone tröttnat.
Vad Ryssland tror/tycker är inte det som diskuteras nu utan det är vad du skriver.Intet skrev:
Du missar hela poängen i mitt resonemang. Din världsbild behöver nödvändigt inte sammanfalla med Rysslands syn på densamma. Förstår du verkligen inte det?
Dvs. Att något är glasklart för en svensk militärstrategisk novis är för en främmande makt totalt ointressant. Dvs (no:2) En korv har alltid två ändar.
Det är du som skriver att du är osäker på om Putin behövde starta kriget för att skydda sig från NATO.
/Krille
Rysstrollkonton. Vilka?😎D Danne824 skrev:
Dessutom frågade jag hur du gör för att på några minuter fiska upp 4 suspekta skribenter.
Och nej. Jag har inte missat ditt reprisinlägg. Det och liknande har jag besvarat till leda redan.
Kommer du, mot förmodan med en ny fråga, besvarar jag den gärna. 😉
Redigerat:
Intet skrev:
Svara då på följande inlägg Rysstroll.Intet skrev:
Jag tvivlar starkt på att du faktiskt befinner dig i Sverige.
Jag har gått igenom dina tidigare inlägg här på BH, och på 242 dagar har du skrivit 2451 inlägg – över 10 inlägg per dag.
Inte direkt ett normalt beteende för någon som inte följer nyheter.
Dina inlägg avslöjar ett tydligt mönster: du relativiserar Rysslands aggression, planterar subtila narrativ och försöker styra diskussioner bort från Kremls ansvar.
Ett exempel?
Ditt inlägg där du insinuerar att Moskvas tunnelbana är ett tecken på att det ryska samhället i stort fungerar bra.
Tex detta i en annan tråd.
"Varsågod. Men varför? Vi har genom SVT matats med att Moskvas tunnelbana är både ren och säker att använda. Kanske speglar det samhället i stort. Eller inte? Jag har tyvärr aldrig varit i Ryssland utan kan endast referera till min Transsibirienjärnvägsresenär till kollega, som var väldigt glatt överraskad av den Rysska gästfriheten och samhället i stort. Kina var dess motsats."
Varför försöker du måla upp en normaliserad bild av ett land som just nu driver ett brutalt anfallskrig?
Det är rätt enkelt att se vilka andra konton du samverkar med och vilket narrativ ni driver.
Ni använder samma teknik: droppa oskyldigt formulerade inlägg som skapar en förskönande bild av Ryssland, samtidigt som ni försöker underminera Ukrainas sak.
Men här är problemet för dig/er: vi ser det, vi känner igen det och vi köper det inte.
BH är inte rätt forum för dig/er om du trodde att folk här är lätta att manipulera med Kremls omskrivningar.
Håll dig till forum där propaganda fortfarande går att sälja – för här på BH är du avslöjad.
Jasså....Du försöker förneka att du själv finns. Likväl för du en massa oljud.Intet skrev:
Det finns journalister som har utrett vad sådana som du/ni egentligen håller på med:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/journalister-infiltrerade-ryskt-forum-erbjods-sabotageuppdrag
https://istories.media/en/stories/2025/03/13/propaganda-for-export/
Heimlaga får numera alltid ett hjärta från mig eftersom han så uppenbart driver med oss allihopa. På ett finurligt sätt. Så sublimt att jag först trodde han menade allvar. Till slut överdrev han en gång för mycket, vilket är lätt hänt när man håller på med satir och inget att skämmas över.K karlmb skrev:
Därför är hans inlägg väl värda den uppskattning de förtjänar.
Detta har jag redan förklarat men en upprepning är tydligen aldrig fel i denna tråd.😀
R
Du är avslöjad och det hjälper inte hur du vrider dig och hittar på anklagelser mot mig. Jag vet inte vem du är men jag vet vem som skriver ditt manus. Det finns så många andra rysspropagandister som följer exakt samma manus överallt på nätet att man helt enkelt inte kan undgå att märka det.
När en väldig massa människor plötsligt börjar skriva på olika språk om exakt samma saker, med samma lättavslöjade lögner och samma bortförklaringar och samma misstolkningar då kan man se att det är ryssjävlar inblandade.
Jag vill tillägga att finnarna har två ord för ryss. "Ryssä" hör man numera oftast användas om Putinregimen och dess anhängare i alla former. Silniki och vatniki och oligarker och nomenklatura militär och propagandister och allt patrask som dit hör.
"Venäläinen" används om vanliga hederliga människor av rysk nationalitet.
Så har jag som finlandssvensk uppfattat skillnaden i munnen på finnar som jag känner. Kanske någon finne kan bekräfta om jag har uppfattat det rätt?
Jag tycker vi borde införa en liknande åtskillnad på svenska.
Ryssä on ryssä vaikka voissa paistetaan....... ett finskt ordspråk som betyder "En ryss är en ryss om man så steker den i smör".Intet skrev:
Heimlaga får numera alltid ett hjärta från mig eftersom han så uppenbart driver med oss allihopa. På ett finurligt sätt. Så sublimt att jag först trodde han menade allvar. Till slut överdrev han en gång för mycket, vilket är lätt hänt när man håller på med satir och inget att skämmas över.
Därför är hans inlägg väl värda den uppskattning de förtjänar.
Detta har jag redan förklarat men en upprepning är tydligen aldrig fel i denna tråd.😀
Du är avslöjad och det hjälper inte hur du vrider dig och hittar på anklagelser mot mig. Jag vet inte vem du är men jag vet vem som skriver ditt manus. Det finns så många andra rysspropagandister som följer exakt samma manus överallt på nätet att man helt enkelt inte kan undgå att märka det.
När en väldig massa människor plötsligt börjar skriva på olika språk om exakt samma saker, med samma lättavslöjade lögner och samma bortförklaringar och samma misstolkningar då kan man se att det är ryssjävlar inblandade.
Jag vill tillägga att finnarna har två ord för ryss. "Ryssä" hör man numera oftast användas om Putinregimen och dess anhängare i alla former. Silniki och vatniki och oligarker och nomenklatura militär och propagandister och allt patrask som dit hör.
"Venäläinen" används om vanliga hederliga människor av rysk nationalitet.
Så har jag som finlandssvensk uppfattat skillnaden i munnen på finnar som jag känner. Kanske någon finne kan bekräfta om jag har uppfattat det rätt?
Jag tycker vi borde införa en liknande åtskillnad på svenska.