Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D Danne824 skrev:
Så ni försöker att ignorera mitt inlägg om att ni är faktiskt Rysstroll konton (finns några mer, vilka var lätta att hitta) och försöker skriva bort med trivialt nonsens.

Här är mitt inlägg igen.

Jag tvivlar starkt på att du faktiskt befinner dig i Sverige.

Jag har gått igenom dina tidigare inlägg här på BH, och på 242 dagar har du skrivit 2451 inläggöver 10 inlägg per dag.
Inte direkt ett normalt beteende för någon som inte följer nyheter.

Dina inlägg avslöjar ett tydligt mönster: du relativiserar Rysslands aggression, planterar subtila narrativ och försöker styra diskussioner bort från Kremls ansvar.

Ett exempel?
Ditt inlägg där du insinuerar att Moskvas tunnelbana är ett tecken på att det ryska samhället i stort fungerar bra.

Tex detta i en annan tråd.

"Varsågod. Men varför? Vi har genom SVT matats med att Moskvas tunnelbana är både ren och säker att använda. Kanske speglar det samhället i stort. Eller inte? Jag har tyvärr aldrig varit i Ryssland utan kan endast referera till min Transsibirienjärnvägsresenär till kollega, som var väldigt glatt överraskad av den Rysska gästfriheten och samhället i stort. Kina var dess motsats."

Varför försöker du måla upp en normaliserad bild av ett land som just nu driver ett brutalt anfallskrig?

Det är rätt enkelt att se vilka andra konton du samverkar med och vilket narrativ ni driver.

Ni använder samma teknik: droppa oskyldigt formulerade inlägg som skapar en förskönande bild av Ryssland, samtidigt som ni försöker underminera Ukrainas sak.

Men här är problemet för dig/er: vi ser det, vi känner igen det och vi köper det inte.
BH är inte rätt forum för dig/er om du trodde att folk här är lätta att manipulera med Kremls omskrivningar.

Håll dig till forum där propaganda fortfarande går att sälja – för här på BH är du avslöjad.

Att be om att era konton ska raderas är inte rätt, bättre att veta vilka ni är.
Jo nu vet jag inte varför jag citeras? Men är av synen att allt trollande ska bemötas med fakta,

K karlmb skrev:
Har någon anmält kontot?
Nej. Du kan vara lugn. Jag sänker mig inte till din nivå av infantila förolämpningar och jag trallar inte heller.

• Gilla
paralun
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Jo nu vet jag inte varför jag citeras? Men är av synen att allt trollande ska bemötas med fakta,
Fakta har du fått, trolla kan du göra i andra forum med dina Rysstrollkonton.
Hoppas att du tillsammans med övriga trollkonton blir avstängda.
Här på BH har jag åtminstone tröttnat.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Det finns fler konton än detta tyvärr.

Jag har hittat 4 konton på några minuter, men är övertygad om att det finns fler.
Det här var intressant. Hur gör du och vad letar du efter?

D Danne824 skrev:
Synd. Du är en färgklick i denna tråd jag inte frivilligt missar. 😀

D Danne824 skrev:
Fakta har du fått, trolla kan du göra i andra forum med dina Rysstrollkonton.
Hoppas att du tillsammans med övriga trollkonton blir avstängda.
Jo men kan kan ju inte skylla obeväma sanningar att det är trollande.

"Jag vill ju så gärna att det ska vara så här"....

Men vi är ju vilse i en stor trollfabrik...

• Haha
  • Älska
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Det är betydligt bättre att ryska trollkonton ödslar sin tid på forum där de är genomskådade och ingen lyssnar på dem, än att de hänger på mer lättindoktrinerade platser.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Jo men Putin måste ju få det tydligt presenterat vad som väntar. Nu blev Europa tydliga.
Ja, Europa är tydliga med att när det blir en fred så är Europa beredda att ställa upp med trupp för att försvara Ukraina.

Ryssland är inte intresserade av fred och säger blankt nej till Europeisk trupp i Ukraina.

Hur kom vi närmare freden tack vare detta möte?

Obs, jag tycker det är väldigt bra att Europa talar ihop sig och samarbetar, men vill Ryssland inte ha fred så blir det ingen fred.
P paralun skrev:
Sen just Starmer har ju aldrig varit inne i "EU-käbblet" och kan ha en fri roll.
"OK"
P paralun skrev:
Sen kommer alltid England och USA vara bröder och det kan inget ändra på så Starmer kan nog diskutera fritt med Trumpen.
Du läser in något som ingen annan ser. Alla vet att Storbritannien och USA samarbetat väldigt mycket, men i Storbritannien är man genuint oroade av Trumps agerande. Klart att de kan splittras i framtiden, varför skulle det vara omöjligt?

Jag väntar ännu på de kinesiska tumskruvarna som Trump och Kina kommit överens om. Trump och Kina verkar inte vara såta vänner.
Just nu verkar tumskruvarna ha en öppning på 10 meter och skruvas ihop i ett tempo så Putins barnbarn hinner dö av ålderdom innan de börjar nudda tummarna.

• Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Jo men kan kan ju inte skylla obeväma sanningar att det är trollande.

"Jag vill ju så gärna att det ska vara så här"....

Men vi är ju vilse i en stor trollfabrik...
Nej jag är inte vilse i trollfabriken.

Du och intel är defenetivt Rysstroll och bör avlägsnas från forumet.

Jag har två andra konton som har gjort inlägg i andra trådar vilka jag ska följa med stort intresse.

På ren svenska "stick och brin" du är ett troll som borde avlägsnas från BH.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Här är en länk där Vances kusin blir intervjuad om kriget i Ukraina. För omväxlings skull igen, en som har egen erfarenhet.

D Danne824 skrev:
Nej jag är inte vilse i trollfabriken.

Du och intel är defenetivt Rysstroll och bör avlägsnas från forumet.

Jag har två andra konton som har gjort inlägg i andra trådar vilka jag ska följa med stort intresse.

På ren svenska "stick och brin" du är ett troll som borde avlägsnas från BH.
Nej stäng tråden istället, pallar man inte med faktabaserad argumentation så är det ju ingen mening.

Sen ser jag ingen mening med en "We shall overcome" tråd med ja-sägare.

Hursomhelst så går det framåt och Ukraina är nog snart löst! Så sjunker även räntor och matpriser.....

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Här är en länk där Vances kusin blir intervjuad om kriget i Ukraina. För omväxlings skull igen, en som har egen erfarenhet.

[media]
En tiger gestaltad i blått och gult mot en grön ribbad bakgrund.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Snubblade bokstavligt över denna intervju med Musk om hans upprensning i USAID.
Det är alltid intressantare att lyssna på den det gäller, än vad en masa tyckare tror.
Så, varsågoda. Information från källan, som omväxling. 😀

[media]
Jodå, FOX är ju välkända för sin insatta och balanserade journalistik.

Förlåt, jag kan inte ens skriva det utan att börja skratta.

• Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
K
P paralun skrev:
Nej stäng tråden istället, pallar man inte med faktabaserad argumentation så är det ju ingen mening.

Sen ser jag ingen mening med en "We shall overcome" tråd med ja-sägare.

Hursomhelst så går det framåt och Ukraina är nog snart löst! Så sjunker även räntor och matpriser.....
Finns tyvärr inget i din argumentation som är faktaserat utan det allra mesta är rena fantasier där t o m länkarna du lägger in som bevis har fakta som motbevisar det du skriver.

/Krille

• Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Det finns fler konton än detta tyvärr.

Jag har hittat 4 konton på några minuter, men är övertygad om att det finns fler.
Anmäl alla

• Gilla
jawen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.