Status
Inte öppen för fler kommentarer.
C cpalm skrev:
Intel har produktion i europa (Irland)
Har Trump köpt Irland också?😀

• Arg
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
RoTe
P Peter787 skrev:
Det syns tydligt i dina kommentarer var du får dina villfarelser ifrån RoTe.
Konton på RT, Signal och de andra dyngspridarställena antar jag är din huvudsakliga propagandakälla.
Du får anta vad du vill. SVT är ryskstyrt också nu antar jag iom rapporteringen om Trump vs Zelensky.

• Haha
Kurtivan
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ingen annan har presenterat några bevis så varför ska jag?
Då får väl jag börja. Här är en presentation om rekrytering i Ryssland, som jag tog min info från:
(Gillar man powerpointpresentationer så finns det f.ö. en hel del intressant information från den kanalen, inte bara om Ukrainakriget.)

Här är beskrivning av Rysslands återaktivering av gammal utrustning från Sovjettiden:
(För er som inte orkar kolla, så har de alltså kontinuerligt köpt satellitfoton av ryska materiellager och räknat varenda pansarvagn, stridsfordon och artilleripjäs de kan hitta. För er som orkar kolla så finns det mycket intressant information om hur och vilken utrustning som använts, och skicket på det som finns kvar.)

Här finns bekräftade (i form av bildbevis på) ryska fordonsförluster i kriget: https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Det torde utgöra ett golv för hur mycket som gått förlorat, eftersom det är högst osannolikt att varenda förstört fordon skulle ha fotodokumenterats.

Så, har du någon form av bevis för ditt uttalande?

• Gilla
Ingenjören och 16 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo men gamla Sovjet och nu Ryssland har väl aldrig brytt sig så mycket över egna förluster.

Ser tyvärr ut som det gjort varje dag i snart tre år-

[länk]
Det fina är ju att varje sprängd artilleripjäs, minskar Putins möjligheter att föra krig, och nya tillverkas i praktiken inte.

• Haha
Intet
  • Laddar…
RoTe
K krfsm skrev:
Då får väl jag börja. Här är en presentation om rekrytering i Ryssland, som jag tog min info från: [media](Gillar man powerpointpresentationer så finns det f.ö. en hel del intressant information från den kanalen, inte bara om Ukrainakriget.)

Här är beskrivning av Rysslands återaktivering av gammal utrustning från Sovjettiden: [media] (För er som inte orkar kolla, så har de alltså kontinuerligt köpt satellitfoton av ryska materiellager och räknat varenda pansarvagn, stridsfordon och artilleripjäs de kan hitta. För er som orkar kolla så finns det mycket intressant information om hur och vilken utrustning som använts, och skicket på det som finns kvar.)

Här finns bekräftade (i form av bildbevis på) ryska fordonsförluster i kriget: [länk]
Det torde utgöra ett golv för hur mycket som gått förlorat, eftersom det är högst osannolikt att varenda förstört fordon skulle ha fotodokumenterats.

Så, har du någon form av bevis för ditt uttalande?
Två för mig helt okända Youtubekanaler ger mig inte någon form av "bevis" för att du har rätt. Men du får absolut tro på vad du vill själv.

Jag baserar mina åsikter på eget tänkande med input från många olika källor och det finns ingen vits att uppge dom här eftersom att du och andra likasinnade kommer skratta åt dom.

Jag är bara så otroligt fascinerad över att alla är tvärsäkra på att Ryssland förlorar, men dom förlorar ju aldrig...

• Haha
  • Arg
  • Gilla
hek och 4 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Därför är det så viktigt att vi nu står upp för Ukraina och sätter ner foten den här gången! Hade vi gjort det redan 2014 så kanske vi hade sluppit det här kriget.
Om Trump och Vance verkligen byter sida har vi ingen fot att sätta ner. Fattar du inte det? Är du ännu en tevespelande teoretiker som inte ens gjort lumpen men likt förbaskat utnämnt sig själv till militärstrateg?

• Arg
  • Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
P
L lop3r skrev:
Känner du inte till att USA mördar folk dagligen?
Jag gillar inte Putins högernationalism men landet har ju väldigt stor potential som en handelspartner. Massor av energi och metaller osv som Europa behöver, desutom en väg till Kina så att vi skulle kunna binda samman Europa och Kina med höghastighetståg, det kallar jag framtiden.
Eller du tycker att en framtid med Trump och hans heilande kompanjon låter trevligare?
Putins "högernationalism", skitsnack, Putin är en tvättäkta Nazist.
Gör Anktestet på Putin och Hitler, så går nog sanningen upp tom. för dig.

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Trump slänger ur sig osanning efter osanning , att han inte har koll på att Ryssland inledde invasionen redan 2014 är pinsamt!
invasionen ja men vem startade kriget?

Intet Intet skrev:
Om Trump och Vance verkligen byter sida har vi ingen fot att sätta ner. Fattar du inte det? Är du ännu en tevespelande teoretiker som inte ens gjort lumpen men likt förbaskat utnämnt sig själv till militärstrateg?
Personangrepp, det lyfter verkligen debatten... Vilken bakgrund har du själv som militärstrateg som så säkert kan uttala dig om att vi inte kan det?

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Det fina är ju att varje sprängd artilleripjäs, minskar Putins möjligheter att föra krig, och nya tillverkas i praktiken inte.
Jo men de har ju klart fler soldater att sätta in för att främst skicka in granater i frontlinjen, sen tillverkas det hela tiden nya grantater mha Kina

Sen skulle nu trumpen dra in mer stöd som han flaggade för igår så ser det nog mycket mörkt ut för Ukraina.

https://edition.cnn.com/2024/04/12/politics/china-russia-support-weapons-manufacturing/index.html

• Gilla
Intet
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Efter dagens haveri i direksändning skulle det inte förvåna om Trump verkligen menade allvar att förvandla Gaza till en riviera.
Det var nog inget haveri det var välregisserat

• Gilla
Mrs November och 2 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
invasionen ja men vem startade kriget?
Ryssland! Eller kallar du annekteringen av Krim som korrekt?

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Jag är helt farcinerad över denna kunskapsbank. Vad har du fått dessa uppgifter ifrån? Cornflakespaket? Fantastiskt. De kan tillverka moderna stridsflygplan men inte en kanon? Du är helt underbar!

• Gilla
  • Ledsen
lop3r och 2 till
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
dom väljer så klart att få förluster så att de också kan rättfärdiga kriget för sin egen befolkning
Du har verkligen ingen koll på hur det fungerar i Ryssland med soldater som dör ?
Läs på lite, så du inte framstår som helt okunning eller kanske mest troligt, köpt Putins propaganda rakt av.

• Gilla
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.