Någon som vet eller har erfarenhet av denna situation??
Ett av Sveriges största företag som säljer målarfärg skickar en konsult för att medla/utföra en opartisk besiktning mellan mig & entreprenör(målare). Utförlig besiktningsutlåtande utlovas mig. Konsulten hinner bara innanför dörren så påstår han att förlikningssumman entreprenören erbjudit mig är skitbra!!!! Han tittar inte på arbetet & alla skador innan han påstår detta. Besiktningen utför han efteråt .
Fick känslan av att alla brister & skador i entreprenaden skulle slätas över.
Något besiktningsutlåtande får jag aldrig trots påtryckningar. Däremot ska denna konsult nu tydligen vittna i Tingsrätten.
Är det så här det går till om man som entreprenör har dom rätta kontakterna/bekanta????