Jodå, så länge man inte haft en HDTV så saknar man det inte. Tror att det fortfarande är många som är nöjda med det vanliga ljudet från en TV trots att "flerkanalsljud av typen surround funnits i mera än 15år. Visst kan en HDTV utsändning ge en bättre bild men utan riktig Digital-ljud blir det ändå tunt, vilket också saknas på många kanaler oberoende av TV-distributör.
Många kanaler har fortfarande urusel bildkvalite jämfört med vanliga sändningar från bl.a. SVT, kolla bara Eurosport om man har parallella sändningar på SVT1 eller 2.

AndersS skrev:
Jodå, så länge man inte haft en HDTV så saknar man det inte. Tror att det fortfarande är många som är nöjda med det vanliga ljudet från en TV trots att "flerkanalsljud av typen surround funnits i mera än 15år. Visst kan en HDTV utsändning ge en bättre bild men utan riktig Digital-ljud blir det ändå tunt, vilket också saknas på många kanaler oberoende av TV-distributör.
Många kanaler har fortfarande urusel bildkvalite jämfört med vanliga sändningar från bl.a. SVT, kolla bara Eurosport om man har parallella sändningar på SVT1 eller 2.
Eurosport HD är mycket bättre än SVT1/2 men sämre än SVT HD..........

Jag avsåg sändning med samma teknik, dvs SD sändning från olika kanaler. Skulle det vara så att en HD sändning skulle vara sämre än SD, ja då skulle jag nog känna mig lurad, med tillräckligt bra grundmaterial.

Jag är mycket nöjd med Boxer också...

Har haft Canal Digital tidigare... Dyrt och lögn i h_lvete att bli av med om man tex måste flytta (jag hyrde privat lägenhet)....

Boxern är även lysande på semestern med Husvagnen...

HD film/ tv laddar jag ner från nätet...

Sämre kundservice får man leta efter hos ett företag. Så snart det kommer ett bra alternativ så kommer vi byta.
Detta företag saknar helt kundperspektivet och har inte ställt sig frågan vem man finns till för.:@

En gammal tråd om boxer men eftersom den väckts till liv kan jag återge mitt samtal till deras kundtjänst förra veckan.
Ringde för att säga upp mitt abbonemang då dom inte har några HD-kanaler och inte kommer ha inom överskådlig framtid i småland.

Boxer: Jamen då är det bara att du köper våran HD-box!
Jag: Ni sänder ju inte HD för det.
Boxer: Jo boxen skalar upp det till HD.
Jag: Jag vill inte ha en uppskalad bild, jag vill ha HDTV med dom detaljer som det ger.
Boxer: Det blir precis lika bra bild med vår HD-box som med annan HDTV
Jag: Tyvärr vet jag att du har fel, nu vill jag avsluta mitt abbonemang och byta till CD
Boxer: Men CD har inte heller riktig HD, det är ingen som har.

Nu började jag fråga henne lite om vilken bitrate Boxer sände med och jämföra det med CDs HD-kanaler. Hon visste inte ens vad bitrate var för något...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.