Hej,
Upptäckte precis att min nya förrådsdörr har en udda tröskel utan springa. Ser nästan ut som produktionsfel eller vad säger ni?
Hur hade ni gjort här? Alla tröskelplåtar jag hittar har ju en kant som ska in i springan, men det kommer inte gå här. Vill ha något som går ner halvvägs över betongen då det ska fyllas upp lite till senare.
En lösning jag tänker mig är att göra en skåra under "utskjutet" med min fein. Blir dock inte mycket att spika i under den, men kanske räcker med fog...
Upptäckte precis att min nya förrådsdörr har en udda tröskel utan springa. Ser nästan ut som produktionsfel eller vad säger ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur hade ni gjort här? Alla tröskelplåtar jag hittar har ju en kant som ska in i springan, men det kommer inte gå här. Vill ha något som går ner halvvägs över betongen då det ska fyllas upp lite till senare.
En lösning jag tänker mig är att göra en skåra under "utskjutet" med min fein. Blir dock inte mycket att spika i under den, men kanske räcker med fog...
Jag tror att det du kallar ”utskjutet” är det som var överdelen på springan. Den nedre delen har lossnat.S Spannen skrev:Hej,
[bild]
Trodde också det, men ytan är väldigt slät och inte ojämn som den borde vara om något brutits loss.Nissens skrev:
Nope.Matti_75 skrev:
Fick svar från tillverkaren nu:
Frågan är då, vad menar dom med "skruvar plåten mot falsen"? Övre eller undre exempel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alltså… jag hade nog byggt på med något ovanpå betongen/cementen som plåten kan vila på, sedan gjort fast den i betongen istället för i tröskeln. Lite fogmassa vid tröskeln mot överhänget sedan så..S Spannen skrev:
Klicka här för att svara