12 878 läst ·
32 svar
13k läst
32 svar
Tröskel och avjämningsmassa
Eftersom brunnen ligger jäms med golvspånet nu vilket den inte borde gör om man hade monterat brunnen i en monteringsplatta, till exempel Purus 2014 http://www.rinkabyror.se/artikel/purusplattan-2014/ då hade det inte behövts någon förhöjningsring.mr_dan skrev:
Men eftersom det nu ser ut som det gör behöver du just en förhöjningsring eftersom spacklet måste ha en tjocklek på minst 12-13 mm. http://www.rinkabyror.se/artikel/purus-forhojningsring-13mm-run/
På golv skall skivkonstruktionens böjstyvhet mellan regler vara minst motsvarande denmr_dan skrev:
böjstyvhet som uppnås med en 22 mm golvspånskiva upplagd på stöd med max 600 mm
centrumavstånd samt limmad och skruvad enligt anvisningar från tillverkaren av
golvspånskivan
citat från säker vatten
saknas lim eller stöd?
Enligt Säker vatten ska golvspånet vara fuktsäkrat också, totalt onödigt enligt min mening!SBH skrev:På golv skall skivkonstruktionens böjstyvhet mellan regler vara minst motsvarande den
böjstyvhet som uppnås med en 22 mm golvspånskiva upplagd på stöd med max 600 mm
centrumavstånd samt limmad och skruvad enligt anvisningar från tillverkaren av
golvspånskivan
citat från säker vatten
saknas lim eller stöd?
Säker vatten skriver följande:
"1. 22 mm golvspånskiva eller motsvarande (kvalitet V313-P5 rekommenderas), som kombineras med något av följande alternativ:...."
Rekommenderas betyder att man själv kan bestämma om det ska vara fukttålig eller normal 22mm golvskiva. Så tänker jag.
"1. 22 mm golvspånskiva eller motsvarande (kvalitet V313-P5 rekommenderas), som kombineras med något av följande alternativ:...."
Rekommenderas betyder att man själv kan bestämma om det ska vara fukttålig eller normal 22mm golvskiva. Så tänker jag.
Uppdaterar läget:
Har med tröskel ca 40mm till brunnens nivå.
Tänkte lägga tätskiktet ikväll, men vet ej om jag bara ska köra som det ser ut nu, eller om jag kan förbättra vid tröskeln?
Tätskiktet ska ju gå upp på tröskeln en bit, då kommer det bli en utmaning att dölja tätskiktet när kaklet är på plats.
Har ni förslag på hur jag kan gå vidare?
Vet att Tank77 skriver om salning, ska det göras innan tätskiktet läggs dit?
Har med tröskel ca 40mm till brunnens nivå.
Tänkte lägga tätskiktet ikväll, men vet ej om jag bara ska köra som det ser ut nu, eller om jag kan förbättra vid tröskeln?
Tätskiktet ska ju gå upp på tröskeln en bit, då kommer det bli en utmaning att dölja tätskiktet när kaklet är på plats.
Har ni förslag på hur jag kan gå vidare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet att Tank77 skriver om salning, ska det göras innan tätskiktet läggs dit?