Ska lägga nytt golv på gammal parkett. Vet ej hur jag gör vid just tröskeln till köket. Ligger en flatlist där nu in under karmen (se bild) å nu bli de ju en liten nivåskillnad så hur ska jag göra? Ta bort tröskeln? Lägga nivålist mellan eller bara trycka ner en ny liten list? Är dörr på som skall kunna stängas .

• Nytt ljusgrått laminatgolv som möter äldre parkett vid en dörrtröskel med synlig nivåskillnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Varför inte ta bort den gamla parketten först?

...eller slipa den och olja lite.

Hallonbåten
Om du använder nivålist så blir det väl snyggast om lägger den under stängd dörr?

Om du inte lägger ektröskel med urtag för nya golvet.

• Gilla
Runsbäck
  • Laddar…
notabas notabas skrev:
Ska lägga nytt golv på gammal parkett. Vet ej hur jag gör vid just tröskeln till köket. Ligger en flatlist där nu in under karmen (se bild) å nu bli de ju en liten nivåskillnad så hur ska jag göra? Ta bort tröskeln? Lägga nivålist mellan eller bara trycka ner en ny liten list? Är dörr på som skall kunna stängas .
Slipa golvet istället och Vitwaxa. Varför lägga nytt på ett fullt fungerande?? Parkett går att slipa upp till 3-4ggr. Väldigt onödigt att köpa ett nytt för 5-600/kvm när Det kostar en bråkdel att slipa Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.