Lattjo-Snickaren Lattjo-Snickaren skrev:
Sänka till vilken nivå i sådana fall? Så det livar med klinker? Eller vad är standard?
Sänka så att tröskeln kommer ca 20mm över klinker.

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
Fallet i badrummet är bra mha flytspackling
Okay, I'll ask again. Do you already have a screed with slopes or did you make slopes on the floor slab? If you put waterproofing on a flat floor, it's a mistake! And I don't understand why you insist on this high threshold and at the same time ask how to overcome it?

S sturnus skrev:
Okay, I'll ask again. Do you already have a screed with slopes or did you make slopes on the floor slab? If you put waterproofing on a flat floor, it's a mistake! And I don't understand why you insist on this high threshold and at the same time ask how to overcome it?

I already answered your question about the sloping.

I can't be asked to translate my posts above into English, but they explain why I'd rather not remove the flat piece of wood on the threshold.

Jag hade en liknande situation, först byggde jag en trätröskel men man hade en tendens att slå i fötterna i den då den blev onödigt hög. Numera har jag byggt en tröskel av tre aluminiumlister. En trappnos högst upp, en lätt välvd längst ned och en plan som sparkbräda.

• Gilla
Lattjo-Snickaren
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag hade en liknande situation, först byggde jag en trätröskel men man hade en tendens att slå i fötterna i den då den blev onödigt hög. Numera har jag byggt en tröskel av tre aluminiumlister. En trappnos högst upp, en lätt välvd längst ned och en plan som sparkbräda.
Ok, låter som en möjlig lösning. Har du möjlighet att skicka en bild?

Ok, låter som en möjlig lösning. Har du möjlighet att skicka en bild?
Är inte hemma just nu så det blir svårt. Skall försöka komma ihåg att göra det ikväll

• Gilla
Lattjo-Snickaren
  • Laddar…
Jag skulle demonterat brädan och monterat en våtrumströskel istället, pilla loss tätskiktet försiktigt, palla upp karmen till rätt höjd för golvet utanför. En för hög tröskel är en riktigt nödlösning

Redigerat:
  • Gilla
Lattjo-Snickaren och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.