13 989 läst ·
2 svar
14k läst
2 svar
Tröskel för hög för robotdammsugare
Hej!
Jag har skaffat mig en robotdammsugare (från Xiaomi) och den funkar finfint, förrutom att den inte kan ta sig ut i köket. Där sitter en gammal rejäl snickrad tröskel från barna hedenhös tid, vilken så klart går in en bra bit under dörrposten. Jag har försökt på olika sätt att fixa med en liten ramp som inte ser helt förjävlig ut, men då den vill ut i köket genom att svänga ut så kommer framhjulet aldrig upp på rampen. börjar därför fundera på om man blir tvungen att säkna tröskeln istället. Dock har jag ingen aning om hur då den sitter helt inbyggd och inte går att ta bort utan att förstöra så mkt där är (nyrenoverat). Kan man hyvla ner en tröskel på plats på nåt sätt?
Jag har skaffat mig en robotdammsugare (från Xiaomi) och den funkar finfint, förrutom att den inte kan ta sig ut i köket. Där sitter en gammal rejäl snickrad tröskel från barna hedenhös tid, vilken så klart går in en bra bit under dörrposten. Jag har försökt på olika sätt att fixa med en liten ramp som inte ser helt förjävlig ut, men då den vill ut i köket genom att svänga ut så kommer framhjulet aldrig upp på rampen. börjar därför fundera på om man blir tvungen att säkna tröskeln istället. Dock har jag ingen aning om hur då den sitter helt inbyggd och inte går att ta bort utan att förstöra så mkt där är (nyrenoverat). Kan man hyvla ner en tröskel på plats på nåt sätt?
Inga svar? :/ Vad tror ni om att bandslipa ner ett par millimeter?U UglyBob skrev:Hej!
Bygg en egen "tröskel" och testa vilken höjd som roboten klarar av, innan du börjar modifiera den befintliga. Lägg upp en bild på din tröskel, med höjdmått, så blir det lättare att komma med förslag.U UglyBob skrev:
Här finns ett förslag hur man kan göra:
https://robotnyheter.se/2017/01/21/video-sa-far-du-robotdammsugaren-att-klara-hoga-trosklar/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är det någon som har erfarenhet av höga skjutglaspartier för uterum?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Varför flödar vattnet ur högtryckstvätten?
Trädgårdsmaskiner -
Hög elförbrukning trots samma förutsättningar...
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Tröskel till terass för hög
Utbyggnad och tillbyggnad -
Byta till högre tröskel för badrum
Badrum