Vi har riktat upp golvbjälklag och nu lagt golvvärme. Eftersom höjden är samma över hela bottenplan är det ju möjligt att helt undvika trösklar mellan rummen (med lite fix och trix). Har tänkt att lägga massivt trägolv ovanpå detta.

Men, hade ni gjort detta? Eller är det bättre att ha tröskel mellan rummen?
Golvet visar installerad golvvärmeinfästning på bottenplan i ett hus, med synliga rör och verktyg i närheten under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För ventilationen i huset brukar det vara bra att skippa trösklarna om man kan slippa dem istället för andra hål i innerdörrarna.

Kör utan trösklar, jag hade nåt liknande och min sambo tyckte att vi borde ha trösklar, i nåt fall där vi inte ens skulle ha nån dörr. Varför? Det brukar vara så, Enda anledningen är ju att separera rum men även om det är olika rum ser jag ingen anledning annat än att har olika golv i rummen

Det kan bli problem beroende av vilken golvtyp som läggs med stora sammanhängande ytor om inte tröskel ersätts av annan distans så golven kan rörs sig gäller speciellt golv med klickfogar.
Så läs på vad som gäller för det golv man ska lägga.
Jag har gjort egna trösklar men med slät överkant i matchande träslag.

A AndersS skrev:
Det kan bli problem beroende av vilken golvtyp som läggs med stora sammanhängande ytor om inte tröskel ersätts av annan distans så golven kan rörs sig gäller speciellt golv med klickfogar.
Så läs på vad som gäller för det golv man ska lägga.
Jag har gjort egna trösklar men med slät överkant i matchande träslag.
Har du lust att visa med en bild hur du gjorde?
Vi kommer mest troligen köra 25mm massivt furu från Moelven, så får kika där, tack för info.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.