20 272 läst ·
111 svar
20k läst
111 svar
Trollkarlen bygger Case Study på Värmdö – Grand Designs
Sida 1 av 8
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Illusionisten från Brynolf & Ljung kan inte hålla tillbaka tårarna när mäklaren värderar huset. Husbygget har gått över budget rejält, när entreprenören gick i konkurs och betonggjutningarna gick snett. Ska de få låna ännu mer pengar till sitt Case Study-hus på Värmdö? Grand Designs åttonde och sista avsnitt för säsongen 2025 bjuder på ett magiskt husbygge på flera sätt.
Du kan läsa artikeln här: Trollkarlen bygger Case-Study-hus på Värmdö – Grand Designs
Du kan läsa artikeln här: Trollkarlen bygger Case-Study-hus på Värmdö – Grand Designs
Hade varit intressant att få veta belåningsgraden men antar att den ligger på ca 85%… Belåningsgraden verkade ju viktigare än resurserna för att kunna betala ränta och amortering.
Undrar om huset kommer vara till försäljning snart?
Tycker det blev fint men personligen hade jag föredragit en fin stenläggning och något hål för ett fint träd vid uteplatsen istället för slät betong. Undrar också om det inte är stor risk att betongen på uteplatsen kommer bli fläckig och ful var det lider..?
Carporten, trappan och badkaret med takfönstret kändes väldigt lyckade.
Undrar om huset kommer vara till försäljning snart?
Tycker det blev fint men personligen hade jag föredragit en fin stenläggning och något hål för ett fint träd vid uteplatsen istället för slät betong. Undrar också om det inte är stor risk att betongen på uteplatsen kommer bli fläckig och ful var det lider..?
Carporten, trappan och badkaret med takfönstret kändes väldigt lyckade.
Häftigt hus på många sätt.
Men jag slås av att man "glömmer" att göra fall på golv i badrum och tvättstuga?
Vad mer har man "glömt".
Sedan fattar jag inte att man bygger hus med platt tak, men jag är mer för funktion än design, så det är bara en högst personlig reflektion.
Men jag slås av att man "glömmer" att göra fall på golv i badrum och tvättstuga?
Vad mer har man "glömt".
Sedan fattar jag inte att man bygger hus med platt tak, men jag är mer för funktion än design, så det är bara en högst personlig reflektion.
Ett hus för dom som byggt det, vansinnigt dyrt och personligen hade jag nog gjort annorurlunda men spa:t/badrummet , exakt som jag skulle vilja ha det om jag saknade betalninganmärkningar
. Typ grotta , det bästa.
Jag blev lite orolig för barnsäkerheten. Det såg ut att finnas en del ställen där det borde finnas ett staket eller grind eller liknande
Blev heller inte klok på ingången. Kunde man hänga av sig där eller var det bara ett stort träd och en trappa?
Riktigt fint hus och jag skulle gärna på där själv även om jag eventuellt skulle ändra några detaljer.
Blev heller inte klok på ingången. Kunde man hänga av sig där eller var det bara ett stort träd och en trappa?
Riktigt fint hus och jag skulle gärna på där själv även om jag eventuellt skulle ändra några detaljer.
Galet hus till galen prislapp! Tillgång på köpare måste smalna av rejält när man kommer upp i de summorna. Blev väldigt avskalat. Snyggt men inte en mysfaktor så långt ögat når. Skulle vara utsikten då.