6 601 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Tröga knappar på induktionshäll?
Har köpt en induktionshäll från Siemens: http://www.tretti.se/eh_775501e#a_read_r
Har precis installerat den och knapparna är ruggigt sega, man får trycka riktigt hårt och ibland flera gånger för att hällen skall reagera.
Någon som varit med om något liknande och varit med om att det gett med sig efter tiden eller om man måste reklamera? Kommer få arbetsskador om jag ska hålla på och trycka såhär...
Har precis installerat den och knapparna är ruggigt sega, man får trycka riktigt hårt och ibland flera gånger för att hällen skall reagera.
Någon som varit med om något liknande och varit med om att det gett med sig efter tiden eller om man måste reklamera? Kommer få arbetsskador om jag ska hålla på och trycka såhär...
Nu vet jag inget specifikt om just din häll, men på vår krävs att man låter fingret "vila" på "knappen" någon sekund. Man behöver alltå inte trycka, eller trycka hårt - den känner av beröring, och jag antar att den inte reagerar så snabbt för att den inte ska reagera på att man tex torkar av den med en trasa. Kanske funkar din likadant?
Hehe....gjorde samma misstag när jag skaffade en häll med touchknappar, tryckte hårt som fan och inget hände ibland.
Grejen är att du bara ska vila fingret på knappen drygt en sekund eller två så ska du se att det händer grejer : )
Grejen är att du bara ska vila fingret på knappen drygt en sekund eller två så ska du se att det händer grejer : )
Touch-"knapparna" är även känsliga för om din hud är torr/fuktig. Om du inte får det att fungera så kan det vara panelen som är paj men även att din hud fungerar dåligt med touch och då kan du i stället titta på Siemens Piezo-lösning vilken kräver ett mer distinkt tryck vid reglering.
Klicka här för att svara