Jag har en drygt ett år gammal kapsåg som blivit trög med tiden - glidfunktion är ok, men kapsänkningen kräver en del kraft. Kan den justeras på ngt sätt, eller har jag ett defekt/söndrigt ex?
Har du kollat så att den inte är full med spån ? Jag upptäckte på min att packat spån blir HÅRT som trä med tiden.
Prova att göra rent den och ge den NÅGON DROPPE olja i lederna.
Har iofs storebror GCM 10S men skyddet för klingan kärvade ordentligt utan lite olja då och då. Kan vara värt att testa att hålla uppe skyddet med handen och känna om den är lika trög att sänka
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.