Har en ny exxact kronbrytare med återfjädrande funktion(push)...men den hänger sig ibland/går trögt. Går det att justera eller är det bara att byta ut? Den är helt ny...
Problemet kan vara att det är ramen som sitter tajt mot vippan
Sittar fästramarna på brytare och uttag exakt ihop?
Är väggen helt jämn?
Jag hade samma problem med dubbelram mot putsad vägg.
Det löstes med att jag slipade lite på vippans sidor med ett fint sandpapper.
Om du precis har spacklat, slipat kan där finnas material i brytaren. Ta loss knacka med en skruvmejsel. Händer mig ibland och det brukar oftast leda till att brytaren hamnar i soporna.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.