2 245 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Trivselhus
Nån som byggt med trivselhus? Erfarenheter? I Stockholm.
Hur mycket kan man pruta på ett hus?
Hur mycket kan man pruta på ett hus?
Har bekanta som byggt med TH. Jag har varit och snokat i det mesta sedan det blev klart och måste säga att jag är imponerad av hur välbyggt det känns. Egentligen det enda jag hade att anmärka på var att taklisterna inte riktigt sitter helt glipfritt mot taket. Men i övrigt är allt i absolut topp-skick. Det är bra betyg från en extremt kräsen person... Detta byggdes norr om Göteborg.
Som vanligt är tipset att försöka få med tillval gratis eller nedsatt. Det ger mest.
Allt som görs i fabriken har varit prickfritt vid både husleverans och senare garagebygge.
Mycket bra kvalitet, enligt mig. Sedan hänger allt på att entreprenören gör sitt jobb bra...
Vi har byggt i Stockholm.
Allt som görs i fabriken har varit prickfritt vid både husleverans och senare garagebygge.
Mycket bra kvalitet, enligt mig. Sedan hänger allt på att entreprenören gör sitt jobb bra...
Vi har byggt i Stockholm.
Vi valde utan taklister av bl.a. detta skälet. Får se hur det blir när det blir klart. Enligt säljaren kommer det bli finsprickor efter ett par år när huset satt sig (trästomme) men då tänker jag att det är lätt fixat med mjukfog.covet skrev:Har bekanta som byggt med TH. Jag har varit och snokat i det mesta sedan det blev klart och måste säga att jag är imponerad av hur välbyggt det känns. Egentligen det enda jag hade att anmärka på var att taklisterna inte riktigt sitter helt glipfritt mot taket. Men i övrigt är allt i absolut topp-skick. Det är bra betyg från en extremt kräsen person... Detta byggdes norr om Göteborg.
Klicka här för att svara