Funderar att bygga och har hittat ett passande hus hos Trivselhus B:018. Är det någon som har erfarenheter av Trivselhus?

Vi har precis skrivit på för dem efter en del research bland leverantörer.
Skicka gärna ett PM.

Vad fick er att välja Trivselhus?

Jag funderar på bygga A:006 har någon byggt detta hus så undrar jag om ni är nöjda eller om ni skulle ändra något

- Trygghetsförsäkringen bl.a. ihop med generalentreprenaden.
- Stor flexibilitet och vi fick bra kontakt med säljare, samt tillgång till direktkontakt med deras arkitekter för att rita upp ett förslag på hus. Vi gjorde om Wise:10 till ett 2-plan.
- Hög standard. Mkt som är tillval hos andra är std hos dem.
- Priset kontra vad vi fick som förvånanansvärt blev lägre än hos alla andra. Beror väl delvis på att vi höll oss i Wise-serien, men att man har ändå full flexibilitet där och kan göra om som man vill etc.
- Invändigt finns mycket att välja på jämfört med andra, så det blir mindre "åka och handla själv".
- Bergvärme...som allergiker kommer jag välja till FTX. Det går inte med FLVP.

Det var väl några av de anledningar som gjorde att vi skrev på för dem.

Vi ska bygga med Trivselhus om vi bara kan få igenom vårt Bygglov :/

Blizzet
Tack för svaret.
Fick också bra kontakt med deras säljare, mycket snabba svar. Har inte bestämt tid för möte än.

mhg_3
Vad har hänt?

Vad innebär trygghetsförsäkringen ??

Att Trivselhus färdigställer huset i det fall en av deras certifierade entreprenörer går i KK eller dyl.
Bygger alltså på att du använder dig av deras rek. byggfirmor dock.
Äntligen Hemma bygger ju denna säsong Trivselhus, vilket är ganska intressant att följa om man som vi själva ska bygga med dem. :)

blizzet skrev:
Att Trivselhus färdigställer huset i det fall en av deras certifierade entreprenörer går i KK eller dyl.
Bygger alltså på att du använder dig av deras rek. byggfirmor dock.
Äntligen Hemma bygger ju denna säsong Trivselhus, vilket är ganska intressant att följa om man som vi själva ska bygga med dem. :)
snacka om att döpa om något alla har.
det är ju helt enkelt byggfels och färdigställande garantin.
ja jisses ett sånt sälj snack.

Jag blir också lite nyfiken på vad deras "unika trygghetsgaranti" konkret innebär. Försökte kolla på deras hemsida men tycker inte att det framgår tydligt. Ni som bygger/har byggt med Trivselhus kanske kan ge mer info om vad den verkligen innefattar.

Tar Trivselhus exempelvis ansvar för att åtgärda konstaterade anmärkningar på besiktningar, avsteg från fackmässigt utförande, brister som visar sig vid provtryckning (ska tydligen genomföras vid alla byggnationer) etc om deras entreprenörer krånglar eller vägrar åtgärda? Jag tycker absolut att det verkar vara ett sunt agerande att man tar ansvar för de entreprenörer man rekommenderar men är lite skeptisk eftersom man i så fall från Trivselhus sida lika gärna kunde ta på sig totalentreprenaden istället direkt, istället för att införa en garanti som i stort innebär ungefär samma sak.

Redigerat:
nybyggd skrev:
"Trivselhus tar ansvar för att byggnationen genomförs på ett fackmannamässigt sätt"...jaha vadå?

IFK-mannen skrev:
"Trivselhus tar ansvar för att byggnationen genomförs på ett fackmannamässigt sätt"...jaha vadå?
wow !! gör inte merparten av småhus företagen det då ??? illa.
jag tror inte så många hus skulle säljas i landet om bara t-h brydde sig om att göra bra hus.
och isåfall borde väl alla andra få slå igen eftersom dom inte tänker på denna otroliga upptäckt.

nybyggd skrev:
Vill man betala 10-15% mer för totalentreprenad är det ju fritt fram. Jag väljer hellre mer hus för de pengarna, men den är en smaksak.
Angående byggfelstförsäking/färdigställande som man MÅSTE ha så ser jag detta som ett "addon". Man slipper styra med det själv om det skulle bli några problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.