Är det någon som har erfarenhet av hus nr 540 från Trivselhus? Vi ska bygga ett sådant i Enköpingstrakten, dock ska vi rita om bottenplanet något.
 
Hej, vi är också intresserade av mod. 540, framförallt pga mansardtaket som ger en rymlig övervåning.
Vi tycker precis som ni att man borde kunna hitta en bättre lösning där nere. Hur ska ni förändra bottenvåningen ?

Vi har även tittat på en förlängd variant av A-hus
'Lidingö', men den har trappan i mitten av huset!

/Anders
 
Vi vill ha en öppnare planlösning där vardagsrummet är placerat längs den bortre långsidan (baksidan) av huset. Från hallen ska det vara öppet in till v-rummet. Köket kommer förmodligen att vara i anslutning till vardagsrummet. Köket och v-rummet tar alltså upp hela långsidan. Hur har ni tänkt? Var ska ni bygga? Hur har ni tänkt att göra med köksinredning och vitvaror?
 
Titta på planlösningen av 536, den har kök+vardagsrum i bortre delen av huset
Vi är intresserade av den.
 
Vi tänker oss en bottenvåning i stil med modell 539. Den är ju ganska lik 536.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.