Hallå!
Har köpt några maskiner ifrån Julas Meec serie och är ganska nöjd. Jag tänkte på det när jag bytte batteri senast, att det bara fanns två av fem pinnar som ansluter till batteriet i maskinen. Det var på 35nm skruvdragaren dom har. Flera andra maskiner ur samma serie har 4 av 5 pinnar till batteriet. Vad är de extra kontakterna för? Kan man kanske löda dit ett bleck och få en starkare maskin? Skulle vara kul att prova
Har köpt några maskiner ifrån Julas Meec serie och är ganska nöjd. Jag tänkte på det när jag bytte batteri senast, att det bara fanns två av fem pinnar som ansluter till batteriet i maskinen. Det var på 35nm skruvdragaren dom har. Flera andra maskiner ur samma serie har 4 av 5 pinnar till batteriet. Vad är de extra kontakterna för? Kan man kanske löda dit ett bleck och få en starkare maskin? Skulle vara kul att prova
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag bara gissar här, men de extra stiften skulle kanske kunna vara en temperatursensor som maskiner med högre strömuttag använder för att inte överbelasta batteriet?
Alternativt kanske det kan vara en lägre spänning, t.ex. för lysdioder?
Som sagt, bara gissningar.
Alternativt kanske det kan vara en lägre spänning, t.ex. för lysdioder?
Som sagt, bara gissningar.
Du kommer ju aldrig få en starkare maskin om du tänker efter, du måste ju på nåt sätt få ut mer volt ur batteriet som maskin ska dra nytta av annars är det ju samma kraft. Köp en riktig maskin istället om du behöver starkare.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
De där extra blecken har nog laddaggregatet nytta av. Vill man ha mera kräm är det som sagt högre spänning som gäller.
Klicka här för att svara