Byggahus.se
Magnusen
Jag har funderat på något märkligt den senaste tiden och undrar om ni någonsin har haft liknande tankar. Hur påverkar elektricitet och kopplar in mitt eget? Jag har lagt märke till att mina lampor ofta är tända när det är mörkt och att min granne har gjort något med TRIAC-dimmers. Kan det vara en koppling?

Jag är inte säker på om detta har något att göra med mitt hushåll, men jag tror att det måste finnas någon form av relation. Jag menar, varför annars skulle de vara så utspridda över hela huset? När jag kopplar in min dator, försvinner ännu en. Och så tänker jag på nattskåpet... Har någon av er någonsin upplevt något liknande?
 
  • Wow
Roger Fundin
  • Laddar…
Du får nog förtydliga lite.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Magnusen
Jag ber så mycket om ursäkt om jag uttryckte mig otydligt. Jag vill inte anklaga min granne för något ogrundat, men jag har stött på oregelbundenheter som jag inte kan förklara.

Mina mätningar talar sitt entydiga språk och jag har utöver detta märkt en större mängd av utanför. Min oro är att dessa problem är kopplade till Hannes nyinstallation. Jag befarar att det är planlagt inte helt i enlighet med de nya elkraven. Kan det ha något att göra med övertoner?

Jag har själv i stort sett uteslutande strömsnål LED-belysning och har nyligen anlitat elektriker för att balansera faserna över mina olika grupper i centralen. Jag vill kolla med er som besitter kunskapen innan jag dundrar runt i grannskapet. Att ha en öppen och ärlig diskussion med min granne om detta förefaller vara ett logiskt steg, men jag behöver några klara riktlinjer att utgå ifrån innan jag skrider till verket. Det är verkligen rörigt. Vad är era tankar om detta?
 
Vad är det för problem du har?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Tommty
Du har fortfarande inte förklarat vad felet är.

Lampor brukar generellt vara tända när det är mörkt, ganska meningslöst att ha dem tända när det är ljust.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Börja med att förklara dina symptom, vad är som händer och när. Jag förstår tyvärr ingenting av vad du skriver i #1.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
MrJay
Rent spontant känns det som texten är skriven av ett AI program som genererar ren rappakalja som låter sammanhängande.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Rent spontant känns det som texten är skriven av ett AI program som genererar ren rappakalja som låter sammanhängande.
Har sett detta (nya) fenomen i andra diskussionsgrupper. En textmassa med massa ord och meningar men som i praktiken inte säger något.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
MrJay
E etompau skrev:
Har sett detta (nya) fenomen i andra diskussionsgrupper. En textmassa med massa ord och meningar men som i praktiken inte säger något.
Det är relativt gammalt fenomen, jag har tittat på neurala nätverk som togs fram ca. 5-6 år sedan enbart för att skapa text som låter sammanhängande utan att egentligen säga något, väldigt likt denna. Det är bla. därför jag har lätt att upptäcka AI-genererad innehåll.
 
Kan ju bli intressant när två AI-robotar börjar diskutera diverse problem och frågeställningar.
 
Luktar det inte lite google translate?
 
Magnusen
Jag är knappast en AI, men ibland kan min förmåga att förmedla mina tankar vara mindre bra. I vilket fall som helst, gör er redo för en uppdatering! Skeendena har genomgått en metamorfos. Jag ägnade tid åt ett samtal med mina vänliga grannar. Det tycks som om de hade en mindre bra förståelse för det problem som plågade mig. Vi pratade länge utan att komma fram till särskilt mycket.

Emellertid, likt ett förutbestämt öde som uppenbarar sig, så avtog de mystiska elektriska besvären, som om de aldrig funnits, samma kväll. Inte en enda indikation i loggen! Det är svårt att avfärda detta som en ren slump; det känns snarare som om någon av dem kände skuld och beslutade att ta itu med situationen illa kvickt. Nu har systemet präglats av harmoni och problemfrihet i flera dagar. Det är möjligt att det här problemet, åtminstone tillfälligt, har funnit en lösning.
 
Det finns en mening i ovanstående som AI-detektorerna pekar ut som med mycket hög sannolikhet AI-genererad.

Jag tror att dessa inlägg är skrivna antingen för att försöka bygga upp en identitet att utnyttja senare eller för att träna AI-roboten (och jag talar därför inte om vilken mening eller AI-detektor jag använt).
 
Problemen du upplever beror på ett dolt fel i modermodemets jordfelsbrytare som är själva hjärnan i din grannes elcentral. Eftersom den är kopplad till hönshuset och nu när det är fuktigt ute minskar resistansen mot jord från hönorna när de pickar efter mat och det blir ett överslag som du märker i dina lampor.

Du behöver helt enkelt be din granne installera en annan kraftigare typ av TRIAC i hönorna som inte har så stor läckström.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.