Jag rekommenderar också att plantera bärbuskar, smultron, rabarber, morötter, fruktträd osv som barnen kan njuta av i trädgården (och de vuxna också).
Sedan tycker våra barn det är kul med "spännande ställen" där man kan gömma sig (en klunga med bambu "buskar"/pilkoja eller liknande) samt ställen där man kan balansera (en mur, en liggande trädstam...).
Studsmattan (med nät) är också en storfavorit :-)

Det som våra barn (nu 4, 6 och 8 år) har haft roligast med i trädgården är:
- En stor sandhög som min fru beställde (jag gick motvilligt med på det) för att barnen skulle ha nåt att leka med när vi byggde färdigt huset och anla trädgården. Nackdelen är att de drog in en del sand.
- Våran byggarbil. En Volvo 745 som vi köpte under husbygget. Den fungerade som lekstuga både sommar och vinter. Inte så fin att ha stående på uppfarten jämt men oj vad mycket lek det blev i den.
- Studsmattan (med nät :-)
- Hoppstenar som ligger i de större rabatterna så att de kan gå runt bland växterna utan att trampa på något ömtåligt.

Studsmatta är ju för enkelt och lite fördummande! :)
Kiosk, sandlåda, trapets, klätterborg, hockey/fotbollsmål, hopphage, trädgårdsland. Det är det som gäller! :)

Nytt projekt! 96 meter linbana. Gissar att man kommer bli kung i gatan! :)
Men finns de någon som har en ritning på "släden" till en sådan?

• Gilla
NoraBert
  • Laddar…
Vår studsmatta med nät används flitigt av våra tjejer (2 och 6) och deras kompisar, vi bygger även en lekstuga men de visar inget större intresse ännu mer än att vara med å snickra och måla :) Gungor tycker de båda om men det de leker allra mest med förutom studsmattan är vatten och sådana markkritor (hur färgglatt som helst på berg och altan hemma...)

Har en massa grejor som ungarna kan leka med,tyvärr används dem aldrig däremot kartonglådan som nya gräsklipparen låg i används flitigt:D

• Gilla
mhg_3
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.