S
Z z_bumbi skrev:
Skruvar du fast den övre i den undre brädan och sen inte drar i skruven så hårt du kan i trekantlisten kommer den övre sitta rakt.
Sen drar du bara en sträng med asfaltlim i springan.
Bra tips! Tack!

Kan du inte bara strunta i trekantslisten och dra upp pappen på vertikala vindskivan direkt och fästa under vindskiveplåten, eller vad den heter? Så gjorde jag på min friggebod med 5° lutning. Då blir det helt den undre vindskivan som fixerar den övre.
Tak täckt med vindskiveplåt och trekantslist på friggebod, med en föreslagen lösning för att fästa under vindskiveplåten utan trekantslist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: Det behöver bli lite bredare dimension på skivorna så det blir mer överlapp än det som visas i nåt av inläggen ovan.

S
Cruzze Cruzze skrev:
Kan du inte bara strunta i trekantslisten och dra upp pappen på vertikala vindskivan direkt och fästa under vindskiveplåten, eller vad den heter? Så gjorde jag på min friggebod med 5° lutning. Då blir det helt den undre vindskivan som fixerar den övre.
[bild]
Edit: Det behöver bli lite bredare dimension på skivorna så det blir mer överlapp än det som visas i nåt av inläggen ovan.
Det är ju också ett alternativ. Ska fundera lite. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.