P
Hej!
Behöver ha en trekantslip och tänkte höra hur tex Rotex 90 DX är mot för Deltex DX?
averkar dom olika eller är det som papper på papper typ?

Jag har redan en Rotex 90 men suget efter en renodlad trekantslip är lite oroväckande stor :confused:
är det är samma påhitt i olika skal eller är deltexen bättre? rotexen vill ju bli lite klumpig om man ska in i vrår och trånga hörn tex

Tack på förhand!

Hade tidigare en Deltex DX, som jag sålde till förmån för en Rotex 90 DX. Kan inte säga att det var ett klockrent byte, Deltex var riktigt bra, som trekantsslip just mer robust i känslan än delta-tillsatsen på RO-90. Ska man bara ha en och saknar en 125:a tex, så är det förstås RO90 som gäller, annars vette tusan om inte två separata maskiner är värt extra pengarna....

P
Ja den känslan får jag också att deltexen känns mer robust.. gillar inte heller att hålla på att bygga om maskiner utan har hellre flera olika.. jobbet går snabbare och man får ha fler maskiner i sitt ägande o det är ju alltid trevligt :p

ja det tål att tänkas på.. iaf under dagen :) .. är ju lets dance ikväll så då ska kontokortet få flöda lite! :wow:

Det beror på om det är i verkstad eller på plats. Att släpa med sig en hel lastbil med maskiner är inte speciellt kul i praktiken. Då är det faktiskt skönare med "hybrider". Men har du verkstad och sysslar med typ möbelbygge så ser jag ingen anledning till mellanting utan skaffa bara så många du har råd med :-D

Har en DTS 400 och en RO 90 för att DTS 400 har bra dammupptagning och det saknar RO 90 i Delta läge så även jag röstar för en dedikerad deltaslip men det beror ju också på hur mycket jobb man ska göra i hörn.

P
jag har verkstad så det är inga problem där .. bild på den finns här om någon missat den tråden http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/101720-bilder-pa-din-snickarbo-16.html?perpage=15#post2061461

Jag har även DTS400 men den är på tok för hög och blir jobbig i längden när man slipar i vrår och upponer osv.. då är nog Deltexen bättre om man kan hålla med 2 armar och få stöd, sen inbillar jag mig att det blir dyrare att byta platta om den smälter i spetsen om man slipar för mycket hörn med? på deltexen kan man ju rotera plattan 3 gånger innan man byter den.. sen är det ju roligare att ha flera verktyg:wow:

har iaf beställt Deltexen men Festool har tydligen problem med att få in "material till tillverkningen" enligt säljaren så det skulle dröja nån vecka extra! (eller är det en förklädnad för en uppdaterad deltex med plugit?)

pleqtiz skrev:
jag har verkstad så det är inga problem där .. bild på den finns här om någon missat den tråden [länk]

Jag har även DTS400 men den är på tok för hög och blir jobbig i längden när man slipar i vrår och upponer osv.. då är nog Deltexen bättre om man kan hålla med 2 armar och få stöd, sen inbillar jag mig att det blir dyrare att byta platta om den smälter i spetsen om man slipar för mycket hörn med? på deltexen kan man ju rotera plattan 3 gånger innan man byter den.. sen är det ju roligare att ha flera verktyg:wow:

har iaf beställt Deltexen men Festool har tydligen problem med att få in "material till tillverkningen" enligt säljaren så det skulle dröja nån vecka extra! (eller är det en förklädnad för en uppdaterad deltex med plugit?)
Hejsan , funderar på köp av Trekantsslip eller Deltaslip. Vart du nöjd med Deltexen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.