Hej.jag har märkt att kardborren på festools slipplatta till rotex 90 blir dålig ganska fort.har bytt 3st på kort tid...jag har kört med papper från mirka på den ...vad säger ni .är det papperna som inte är riktigt kompatibla med maskinen.dom såldes av färgaffären för att passa till maskinen..nån som vet nåt om detta?

Det runda eller tre-kantiga?

Upplever att kardborren blir dålig om man inte använder en bra dammsugare. Värst är om man kör utan helt och hållet. Kör man dessutom med för grovt papper och pressar så blir det varmt och då brukar också det bli sämre fäste ganska så fort.

• Gilla
ikeahantverkaren
  • Laddar…
Nu har jag 3 slipplattor som bara ligger och dom är inte jättebilliga.funderar på om man kan rädda dom genom att slipa ner dem lite och limma på ny kardborre om man hittar någon sådan som fäster mot slip papperen

U
Kör med padsaver och byt den istället för hela slipplattan?
Jag upplever att slipnätspappren håller längre och ger bättre dammuptagning men sliter mer på kardborren.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Kör med padsaver och byt den istället för hela slipplattan?
Jag upplever att slipnätspappren håller längre och ger bättre dammuptagning men sliter mer på kardborren.
ok.jag skall se hur det funkar.tackar för tipset

U
ikeahantverkaren ikeahantverkaren skrev:
ok.jag skall se hur det funkar.tackar för tipset
Försökte söka men kan tusan inte hitta till 90mm rondell, får kanske köpa till 125mm och skära till den beroende på hålbilden… :/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.