490 läst ·
6 svar
490 läst
6 svar
Slipplatta festool rotex 90
Hej.jag har märkt att kardborren på festools slipplatta till rotex 90 blir dålig ganska fort.har bytt 3st på kort tid...jag har kört med papper från mirka på den ...vad säger ni .är det papperna som inte är riktigt kompatibla med maskinen.dom såldes av färgaffären för att passa till maskinen..nån som vet nåt om detta?
Det runda eller tre-kantiga?
Upplever att kardborren blir dålig om man inte använder en bra dammsugare. Värst är om man kör utan helt och hållet. Kör man dessutom med för grovt papper och pressar så blir det varmt och då brukar också det bli sämre fäste ganska så fort.
Upplever att kardborren blir dålig om man inte använder en bra dammsugare. Värst är om man kör utan helt och hållet. Kör man dessutom med för grovt papper och pressar så blir det varmt och då brukar också det bli sämre fäste ganska så fort.
Runda
Nu har jag 3 slipplattor som bara ligger och dom är inte jättebilliga.funderar på om man kan rädda dom genom att slipa ner dem lite och limma på ny kardborre om man hittar någon sådan som fäster mot slip papperen
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 794 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 794 inlägg
Klicka här för att svara