Hej,
Kanske fel forum men kaffekokaren har pajat och jag tänkte se om jag kunde laga den. Dock är alla skruvar med en invändig trekantsskalle. Provade med spårmejsel men den var för klen.
Jag har sett dessa i många andra elektroniska produkter men kan inte hitta verktyget tex Mc Donalds leksaker.
Vet inte om den heter tribun
Var kan man få tag på en sådan skruvmejsel.
Kanske fel forum men kaffekokaren har pajat och jag tänkte se om jag kunde laga den. Dock är alla skruvar med en invändig trekantsskalle. Provade med spårmejsel men den var för klen.
Jag har sett dessa i många andra elektroniska produkter men kan inte hitta verktyget tex Mc Donalds leksaker.
Vet inte om den heter tribun
Var kan man få tag på en sådan skruvmejsel.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 174 inlägg
"Obs - kolla länken till forumet, möjlighet finns att låna en mejsel gratis, sedan skickar du hem den till nästa som skrivit upp sig på lånelistan."mrfrenzy skrev:
Haha Varför ska man göra sig det besväret när man bara kan köpa sig en egen mejsel för 50-80 kr? Det är ju inte som att det kostar 800 kr. :wow:
//Patrik
Har en sådan mejsel, och tror att det där är fel. Den där har en spets som ett Y, tror att lilleper är ute efter en fylld Triangel.
Hittade bara den här, men vet inte om det är rätt.
Y0 3.0 triangle screwdriver
http://www.24.se/skruvmejsel-med-10-langre-bits-for-mobiltelefoner-p-6312-c-428.aspx
Skulle det vara jag, så hade jag slipat ner en liten större torx mejsel.
Hittade bara den här, men vet inte om det är rätt.
Y0 3.0 triangle screwdriver
http://www.24.se/skruvmejsel-med-10-langre-bits-for-mobiltelefoner-p-6312-c-428.aspx
Skulle det vara jag, så hade jag slipat ner en liten större torx mejsel.
Redigerat:
FlyFear skrev:
Den verka stämma. Dock skulle jag vilja ha en lös mejsel eftersom bitsstorleken inte går in i hålrummet till en av skruvarna.
Bra att fila till en vanlig mejsel.
Tack för alla svar.
Det blev att jag slipade till en skruvmejsel. Det fungerade bra. Jag gillar dock att ha riktiga verktyg och eftersom jag även älskar att skruva isär saker så kände jag att jag skulle ha nytta av just det här verktyget.
Det hade därför varit kul om någon visste varför det i stort sett är omöjligt att få tag i en mejsel, bits verkar gå men det är inte många som säljer den...
Det blev att jag slipade till en skruvmejsel. Det fungerade bra. Jag gillar dock att ha riktiga verktyg och eftersom jag även älskar att skruva isär saker så kände jag att jag skulle ha nytta av just det här verktyget.
Det hade därför varit kul om någon visste varför det i stort sett är omöjligt att få tag i en mejsel, bits verkar gå men det är inte många som säljer den...
Att den inte finns såpass lättillgänglig är väl med samma baktanke som torx hade från början, just att konsumenterna inte ska in och skruva i sakerna själva.
Prata med närmaste verktygsåterförsäljare så kan de alla gånger kolla upp något fint litet set åt dig om det behövs igen.
Prata med närmaste verktygsåterförsäljare så kan de alla gånger kolla upp något fint litet set åt dig om det behövs igen.