1 905 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Tre jordfelsbrytare i samma central
Om man ska ha tre stycken jordfelsbrytare i samma central, låt säga en per skena.
Tar man då ut strömmen till skenorna från varje brytare, typ från brytare 1, till brytare 2 till brytare 3.
Naturligtvis så får varje brytare sin egen nollskena.
Tar man då ut strömmen till skenorna från varje brytare, typ från brytare 1, till brytare 2 till brytare 3.
Naturligtvis så får varje brytare sin egen nollskena.
Moderator
· Stockholm
· 57 899 inlägg
Jag misstänker att frågan gäller på matande sida av jodfelsbrytarna. Jag är inte elektriker, men som jag förstått det så kaskadkopplar man i ett sådant läge mellan de matande kopplingarna på jordfelsbrytaren. MEN i så fall gäller det att säkerställa att tillverkaren av brytaren tillåter att mer än en tråd ansluts på anslutningen.
Även om jag hempulat en del, så är detta inget jag skulle ge mig på som hempul. Det finns aldeles för mycket runt centralbyggen som jag inte vet att jag inte kan. Låt en elektriker göra det där jobbet.
Även om jag hempulat en del, så är detta inget jag skulle ge mig på som hempul. Det finns aldeles för mycket runt centralbyggen som jag inte vet att jag inte kan. Låt en elektriker göra det där jobbet.
Klicka här för att svara