Hej,
Jag vill bygga ett trätrall till min inglasade balkong och har lite funderingar.
Jag har väldigt dåligt med höjd upp till balkondörren så jag kan troligtvis inte lägga reglar under, jag har cirka 40 mm upp till dörren och hittar ingen kombination för det nämligen.
Nu till min egentliga fundering, kan jag bygga i sektioner och använda spikband eller liknande och skruva underifrån.
Går detta få bra tror ni?
Finns det någon nackdel med att skruva underifrån?
Andra ideer?
Tack på förhand,
Tobias
Jag vill bygga ett trätrall till min inglasade balkong och har lite funderingar.
Jag har väldigt dåligt med höjd upp till balkondörren så jag kan troligtvis inte lägga reglar under, jag har cirka 40 mm upp till dörren och hittar ingen kombination för det nämligen.
Nu till min egentliga fundering, kan jag bygga i sektioner och använda spikband eller liknande och skruva underifrån.
Går detta få bra tror ni?
Finns det någon nackdel med att skruva underifrån?
Andra ideer?
Tack på förhand,
Tobias
Hej
Vi hade något liknande på vår tidigare balkong.
Jag fick en vanlig trallbräda uppsågad i remsor (ca 1 cm tjocka) som jag skruvade trallen underifrån i.
Det gick ganska bra, men ena hörnet reste sig ca 5-10 mm
Hade jag gjort det idag hade jag nog försökt fixa någon typ av stålregel för att få det lite styvare
Vi hade något liknande på vår tidigare balkong.
Jag fick en vanlig trallbräda uppsågad i remsor (ca 1 cm tjocka) som jag skruvade trallen underifrån i.
Det gick ganska bra, men ena hörnet reste sig ca 5-10 mm
Hade jag gjort det idag hade jag nog försökt fixa någon typ av stålregel för att få det lite styvare
Klicka här för att svara
