Hej,

Jag vill bygga ett trätrall till min inglasade balkong och har lite funderingar.

Jag har väldigt dåligt med höjd upp till balkondörren så jag kan troligtvis inte lägga reglar under, jag har cirka 40 mm upp till dörren och hittar ingen kombination för det nämligen.

Nu till min egentliga fundering, kan jag bygga i sektioner och använda spikband eller liknande och skruva underifrån.

Går detta få bra tror ni?
Finns det någon nackdel med att skruva underifrån?

Andra ideer?

Tack på förhand,
Tobias
 
Hej

Vi hade något liknande på vår tidigare balkong.

Jag fick en vanlig trallbräda uppsågad i remsor (ca 1 cm tjocka) som jag skruvade trallen underifrån i.

Det gick ganska bra, men ena hörnet reste sig ca 5-10 mm

Hade jag gjort det idag hade jag nog försökt fixa någon typ av stålregel för att få det lite styvare
 
Hej .. Ja ide'n är bra med spikband dom är dessutom galvade ..
men gör så här , sätt spikbandet i ändträet så kan du ha max tjocklek på virket
och då har du också skruven rätt, torr och fin hela tiden..
puma 110.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eti..
 
  • Gilla
237
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.