Hej!
Vi har en tillbyggnad där taket är en balkong. Byggt -60 och takbjälkar av siporex därefter misstänker jag kopparplåt som man senare lagt asfalt på och därefter någon form av betong och klinker. Senare har man täckt allt med takpapp och nu börjar det bli dags att ta bort takpapp, klinker och den lösa betongen som ligger under. Jag tänker lägga ny takpapp som ska svetsas då det är låg lutning på taket. Min fråga är vad jag bäst gör för att få till något att fästa takpappen i, laga med vanlig betong? Flytspackla? Andra lösningar? Kan inte bygga för mycket på höjden pga terassdörren.

• Nära bild på en takyta med lösa tegelbitar, sliten betong, sprickor och smuts. Delar av gamla material som takpapp och klinker syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Balkong med tillbyggnadstak, verktyg och material på ytan som ska renoveras, mur av tegel och omgivande grönska.
    Skapa konto
  • Tak med röd plåt, betong och gamla takpapp på en tillbyggnad från 60-talet. Inlägget handlar om att renovera och lägga ny takpapp.
    Skapa konto
  • Rivit takpapp synliggör sliten klinker och asfalt på en balkong, tydliga tecken på slitage och behov av renovering.
    Skapa konto
Hej, nyfiken på hur det gick för dig. Vi har en betongbalkong där jag funderar på att lägga papp för att få den tät ovanifrån. Den är i betong nu men lite sliten o knappast tät…
Så jag tänkte om du ville dela med dig av hur ni gjorde?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.