Jag hade idag en firma som monterade en taklucka och en gångbrygga. Efter att de varit här så gick jag upp och inspekterade och upptäckte att de (troligtvis) förstört en takpanna i samband med installation.
Det var även glipor kring där gångbryggan fäster mot tak. Tänkte fråga om råd från er om:
1. Bör jag byta ut den trasiga takpannan?
2. Är glipan vid taket där gångbryggan fäster något som behövs tätas igen?
Mvh
Det var även glipor kring där gångbryggan fäster mot tak. Tänkte fråga om råd från er om:
1. Bör jag byta ut den trasiga takpannan?
2. Är glipan vid taket där gångbryggan fäster något som behövs tätas igen?
Mvh
Självklart måste du byta den trasiga pannan ….
Ta en vinkelslip med en diamantskiva och försöka ta bort lite lite gods på pannan precis där steget sitter så får du ner den lite iaf . Brukar ju sitta typ räfflor där under dem kan du ju skära bort iaf
Ta en vinkelslip med en diamantskiva och försöka ta bort lite lite gods på pannan precis där steget sitter så får du ner den lite iaf . Brukar ju sitta typ räfflor där under dem kan du ju skära bort iaf
Tack för svar.
Hade hoppats på att det inte var så farligt att det behövdes bytas. Jag ska försöka ordna det ikväll. Den kommer tyvärr inte kunna gå ner helt verkar det som men jag ska ta en vinkelslip och försöka få ned den lite!
Hade hoppats på att det inte var så farligt att det behövdes bytas. Jag ska försöka ordna det ikväll. Den kommer tyvärr inte kunna gå ner helt verkar det som men jag ska ta en vinkelslip och försöka få ned den lite!
Var uppe och kände på pannan där vid stegen. Den verkligen fast ordentligt. Jag misstänker nu när jag var uppe igen att den kan ha varit så i flera år. Det är precis vid stegen och den installerades inte i samband med takluckan. Om det inte har regnat in hittills så kanske jag kan låta det vara tills takbyte om sisådär 9 år.
Varje millimeter du får ner den är ju bättre än innan även om den inte kommer ner hela vägen. kan du ta någon bild lite längre ifrån på den söndriga pannan så man ser hur det ser ut runt om den?Sebilder123 skrev:
Hej,
Det regnar här just nu men imorgon kan jag förhoppningsvis ta en bild på hur det ser ut.
Har även en fråga kring själva takluckan de monterade. Den har ingen isolering över huvud taget. Det är bara plåt.
Det är en kallvind så det kanske fungerar?
Det är även en liten glipa när man stänger luckan men eftersom den har en kant så kan det inte regna in. Funderar på om man ska sätta någon list där så att det blir tätt när man stänger.
Kan ta bild på det imorgon också så kanske man kan få lite tips från er.
Det regnar här just nu men imorgon kan jag förhoppningsvis ta en bild på hur det ser ut.
Har även en fråga kring själva takluckan de monterade. Den har ingen isolering över huvud taget. Det är bara plåt.
Det är även en liten glipa när man stänger luckan men eftersom den har en kant så kan det inte regna in. Funderar på om man ska sätta någon list där så att det blir tätt när man stänger.
Låter bra ta mer bilder så är det lättare att ge dig korrekta råd. Gällande luckan så vet jag inte riktigt hur det blir med kondens eller hur man brukar göra därSebilder123 skrev:
Hej,
Klicka här för att svara