Hej!

Jag köpte en tumlare från tretti.se outlet som hade ett litet skönhetsfel i form av tre miniatyrbucklor. Inga problem tänkte jag men när jag kom hem och testade maskinen så fungerade inte den som den ska eftersom det blev ett metalliskt ljud som lät precis från bucklorna. Det låt så pass mycket att det garanterat var ohälsosamt att fortsätta tumlingem. De hade alltså inte följt sitt åtagande som är att sälja en vara som har funktion eftersom de själva gjort misstaget att inte testa funktionen på,produkten vilket klart och tydligt av dem framgår att de alltid gör. Ringer Bosch, de kan skicka ut en tekniker först den 17 augusti och detta skedde den 27 juli.

Jag vill då att de skickar hit en tekniker snabbare men det kan de inte göra och de kan heller inte erbjuda mig en ny vara med identisk skråma så frågan år varför skickar de inte bara ut en ny maskin till mig? Jag betalade ca 1500 under marknadspris och det tycker jag är lite pengar i detta sammanhang för deras del eftersom de själva sålt en produkt de säger sig ha testat men inte gjort.

Vad har jag för rättigheter? På produkten stod det endast "små bucklor på vänster sida"

De skulle höra av sig via mail/ringa men de har det inte gjort.

Har småbarn och många katter så måste kunna torka mina kläder och få hort pälsen, vad hade ni krävt av tretti med dessa fakta på bordet?

Du tog en chansning och köpte en skadad vara och får nu tyvärr "betala"priset för det. Tror du verkligen att BSH har en identisk maskin med identiska skador?!

Hör med återförsäljaren och häv köpet, köp sedan en ny maskin!

Står det tre bucklor men inget om funktionsfel tycker jag att tretti ska ta tillbaka den. Men de är ganska jobbiga att hålla på med. Fick tjata och hota ganska länge innan de ersatte ett transportskadat kylskåp efter att ha packat upp det några dagar senare än deras godtyckliga regel för uppackning och kontroll...

Däremot kan jag kanske inte tycka att det är rimligt att de ger dig en helt ny istället...

Tyvärr kommer du nu få uppleva tretti.se's "kundtjänst" (läs: dom har ingen). Vänta dig att det kommer ta ca 6 månader innan ärendet är löst. Tyvärr. Been there done that.

Grodgatan

1.500 inget i detta sammanhang? Varför betalade ts inte full pris då 1.500 är inget enligt ts Bra att bosch tekniker kommer. Finns andra som väntar på tekniker då de måste ha en fungerande diskmaskin eller tvättmaskin då det är 5 barn familj. Bra veta att bosch tekniker inte hoppar fram bak i kön för de som behöver tekniker. Då köper jag bosch grejer.

C
rickard_89 skrev:
när jag kom hem och testade maskinen
Denna outlet är alltså en fysisk butik?

• Gilla
rickard_89
  • Laddar…
fusion skrev:
[länk] Inte så många omdömen, men majoriteten tycker jag talar sitt tydliga språk, dvs där handlar man inte.
Sitter o slötittar efter ny kyl o frys på just 30.se, totalt inaktuellt efter ha läst dessa omdömen, har inte dem vunnit massa priser som årets e-handel osv, va har hänt?

Nej fy f-n för dem, fick en kaffemaskin i 30-årspresent som började strula sporadiskt, den startade helt enkelt inte när när man tryckte på strömbrytaren. Hade den inne på Electrolux service två gånger utan att de fick till den. Krävde att få häva köpet tredje gången den började jävlas, men nej, de vägrade i sten. Skitföretag!

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2113

17 000 omdömen och ett snitt på 8 av 10.

Jag själv har handlat från Tretti 8-9 gånger och aldrig haft något problem.

Dock har jag aldrig behövt reklamera någon vara.

Jag har också handlat ifrån tretti lite då och då, denna gång fick jag en leveransskadad produkt och det tog 5 arbetsdagar för de att höra av sig hur jag ska göra med den. Först på 5e dagen så mailade jag att de får se till att lösa detta nu och då skickade de en fraktlapp och att de samtidigt skickar en ny. Har nu gått 3 arbetsdagar och ingen ny vara eller något mail att en ny vara är påväg. Riktigt kasst, blir att beställa från en annan butik i fortsättningen.

oobum skrev:
[länk]

17 000 omdömen och ett snitt på 8 av 10.

Jag själv har handlat från Tretti 8-9 gånger och aldrig haft något problem.

Dock har jag aldrig behövt reklamera någon vara.

Ja, jag hade handlat där 3-4 gånger innan jag fick en vara som var defekt och jag behövde ha deras hjälp. Att ta emot pengar och skicka en vara kan ju de flesta, det är väl hur man hanterar problem som säger något.

Om du kikar på Prisjakt ser du att de flesta omdömena är lämnade i deras webbutik. Om inte jag minns fel får man ett mail från dem 2-3 dagar efter leveransen där man ombedes lämna omdöme. Då krävs det i princip att man ska ha fått en produkt som inte fungerar när man tar emot den (och att man har hunnit packa upp och testa den) för att man ska lämna ett dåligt omdöme.

Om du väljer bort omdömena som är lämnade i webbutiken utan direkt på Prisjakt's sida så får du en helt annan bild, för där är det mest folk som faktiskt har behövt ha med deras kundtjänst att göra. Tittar man på de senaste 5 sådana omdömena får dom 1.0/10.0....och det är inte möjligt att lämna mindre än 1 i omdöme...

Grodgatan

• Gilla
fusion
  • Laddar…
Innan jag överhuvudtaget gör ett köp via webbutik så kollar jag alltid upp feedback när det gäller reklamationer, reparationer etc. Att folk får sina prylar funkar väl i 99.9% av fallen, då blir de väl nöjda och så är väl fallet för merparten av webbutikerna.

Leta istället upp de som ger negativt omdöme så får man snabbt en bild om kundvården efter leverans är undermålig, vilket jag anser vara solklart fall gällande tretti.se.

Hoppar bara in och vill hylla Elgiganten, jag fick hem ett kylskåp med en tydlig transportskada och kontaktade dem dagen efter. Samma dag kommer två killar med en ny fräsch kyl och plockar med den gamla.
Bra jobbat!

O
Lätt å vara billig om man inte behöver ha en fungerande kundtjänst....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.