I värsta fall så får du lossa hela "fönstret" från karmen först.

1 123abc skrev:
I värsta fall så får du lossa hela "fönstret" från karmen först.
Ja, har tänkt tanken. Känns märkligt bara att övriga fönster i huset, som är identiska förutom att de öppnar på en vertikal axel, går att öppna inuti utan att haka av.

Der går inte att öppna fönstret hela vägen runt då, och sen dela på det inåt? Den typen av pivotfönster som TS har går att rotera nästan 180 grader så att kassetten hamnar innanför karmen och ramen över glaset vilar mot handtaget.

• Gilla
123abc
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Der går inte att öppna fönstret hela vägen runt då, och sen dela på det inåt? Den typen av pivotfönster som TS har går att rotera nästan 180 grader så att kassetten hamnar innanför karmen och ramen över glaset vilar mot handtaget.
S Staffan-N skrev:
Ja, såklart! Har aldrig provat rotera 180, trodde det kunde häkta av. Men det gick ju galant. Har inte hunnit prova öppna inuti, men alla sidorna såg att att löpa fritt.

• Gilla
123abc
  • Laddar…
Fågelholken Fågelholken skrev:
Ja, såklart! Har aldrig provat rotera 180, trodde det kunde häkta av. Men det gick ju galant. Har inte hunnit prova öppna inuti, men alla sidorna såg att att löpa fritt.
Det är skitläskigt första gången man roterar runt det hela vägen :D

• Gilla
Fågelholken
  • Laddar…
Har ett sånt här fönster i en takkupa som stjärnan till plåtslagare byggt för så det inte går att svänga runt. Går det att lyfta av när det är svängt 90˚ ?

slaskman slaskman skrev:
Har ett sånt här fönster i en takkupa som stjärnan till plåtslagare byggt för så det inte går att svänga runt. Går det att lyfta av när det är svängt 90˚ ?
Trist. Det har jag inte provat mig på ännu, men kommer väl behövas den dag de ska renoveras. Jag hade uppfattat det som att fönstret kunde lyftas av då. Mem efter att ha läst lite i några trådar här får jag intrycket att man måste mecka lite med mekaniken i axlarna först

S Staffan-N skrev:
Det är skitläskigt första gången man roterar runt det hela vägen :D
Haha, ja eller hur!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.