B
Idag lossnade pipen på vår köksblandare efter att ha kärvat ett tag. Jag försöker kolla fmm reservdelar men jag börjar inse att det som pajjat inte går att byta. Själva plast delen som sitter mellan pip och blandare har gått av som det ser ut. Köpa ny eller laga?

• Avbruten plastdel mellan köksblandarens pip och kropp visas i någons hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Laga den, Fmm har haft problem med den och den är nu förstärkt med metall i, de har även något verktyg för att få ur den. Gå till en vvs:are så här de säkert sådana liggande, brukar ges ut gratis eftersom Fmm hade ett produktions fel

Ring FMM så skickar dom en ny del och deras verktyg för att ta loss den brustna biten.

Krilleman
FMM ger ut dessa pipnipplar gratis eftersom det är ett välkänt problem dom har på ganska många blandare.

Jag hämtar mina hos grossisten. Dom får nya från utskickade utan kostnad av FMM var efter dom tar slut.

Fick du tag på någon pipnippel och fick du loss biten som sitter kvar i blandaren?

Förpackad FMM pipnippel för blandare med etikett på påse som visar produktdetaljer.
Skapa konto
Ersättningspipnippel för blandare från FMM i förpackning, med bifogade monteringsdetaljer.
Skapa konto

B
Det löste sig jättebra. Skruvade loss blandaren och tog med den till Fredells. Väl där fick jag reservdelen och verktyget som behövdes (gratis) och kunde åka hem och fixa den. Det var inga problem att få loss plastdelen i blandaren med verktyget eller att montera tillbaka grejerna. Stort tack för tipsen och fredells som var kunniga och sjysta att hjälpa till.

B Baskavoda skrev:
Idag lossnade pipen på vår köksblandare efter att ha kärvat ett tag. Jag försöker kolla fmm reservdelar men jag börjar inse att det som pajjat inte går att byta. Själva plast delen som sitter mellan pip och blandare har gått av som det ser ut. Köpa ny eller laga?

Se mitt svar den 6/9 2018 samt Krillemans därefter.

Hänt här med nån som vet hur verktyget ser ut eller heter?

Krilleman
Verktyget är bara en konisk tapp i fyrkantig utformning som man bankar ner invändigt plasten med lagom mycket våld.

Går minst lika bra med en flat skruvmejsen i lämplig storlek, lite större än innerdiametern på plastens hål.

Ok tack ska testa en mejsel då kanske måste man stänga av vattnet för detta jobbet?

Krilleman
Nej, målet är bara att gänga ur plastbiten som sitter kvar…

Ok tack för bra och snabba svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.