21 739 läst ·
175 svar
22k läst
175 svar
Trasig kabel till Polen
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 143 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 143 inlägg
Tysklands gröna näringslivsminister Robert Habeck meddelade i helgen att landet kommer att återstarta flera av de kolkraftverk som tagits ur bruk.
– Det är bittert men helt enkelt nödvändigt i den här situationen för minska förbrukningen av gas, säger Robert Habeck, enligt New York Times.
https://www.aktuellhallbarhet.se/alla-nyheter/ah-direkt/tyskland-eldar-kol-pa-nytt-nodvandigt/
– Det är bittert men helt enkelt nödvändigt i den här situationen för minska förbrukningen av gas, säger Robert Habeck, enligt New York Times.
https://www.aktuellhallbarhet.se/alla-nyheter/ah-direkt/tyskland-eldar-kol-pa-nytt-nodvandigt/
Kabeln var igång redan igår. Det som påverkar mest nu är finnarnas OL3 som i förmiddags simulerade nödstopp. 1600MW -> 0MW. Det var planerat och ingår i testningen inför kommersiell drift i december. OL3 kommer nu att vara borta till slutet av okrober.pacman42 skrev:
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Mycket märkligt att de inte tar konsekvenserna av sitt eget handlande, särskilt när Herr Robert kommer ifrån De gröna och även är klimatminister!hsd skrev:
Det är inte "nödvändigt" att elda kol, de vill inte påverka sin ekonomi negativt för mycket. Tror inte fler skulle dö i Tyskland om de inte skulle elda kol men få det ekonomiskt sämre.
Klicka här för att svara
