Mats-S
Förväntar du dig att få någon hjälp med dom uppgifterna, glöm det!
Lägg in en seriös fråga med uppgifter på modell mm samt vad som krånglat, vad som är bytt, Tack!
 
Mats-S Mats-S skrev:
Förväntar du dig att få någon hjälp med dom uppgifterna, glöm det!
Lägg in en seriös fråga med uppgifter på modell mm samt vad som krånglat, vad som är bytt, Tack!
Hej, Förra gången serviceteknikern kom bytte han ut hela delen där isen produceras(2023) det fungerade bra i ungefär två månader. Igår var han där igen och bytte magnetventilen, Han bytte också ut det elektroniska kortet som sitter bakom skärmen, Han bytte också ut det lilla elektroniska kortet som sitter på huvudkortet längst ner i frysen. Fortsätter att blinka och ingenting fungerar 😞
 
  • Etikett på en Electrolux frys med modellnummer EUF2949GOX, detaljer om volym, isolering, kylmedel, och elektriska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Patrik Patri skrev:
Hej, Förra gången serviceteknikern kom bytte han ut hela delen där isen produceras(2023) det fungerade bra i ungefär två månader. Igår var han där igen och bytte magnetventilen, Han bytte också ut det elektroniska kortet som sitter bakom skärmen, Han bytte också ut det lilla elektroniska kortet som sitter på huvudkortet längst ner i frysen. Fortsätter att blinka och ingenting fungerar 😞
tråkigt när du råkar ut för en reservdelsbytare som jobbar efter flintametoden
fråga om de har en riktig tekniker som kan felsöka
 
C
P Patrik Patri skrev:
Fortsätter att blinka och ingenting fungerar 😞
Vad blev slutsatsen då?
Gav han upp, ryckte på axlarna och stängde ärendet, skickar kunglig faktura på tid + resor + delar?
 
C cpalm skrev:
Vad blev slutsatsen då?
Gav han upp, ryckte på axlarna och stängde ärendet, skickar kunglig faktura på tid + resor + delar?
en hon kanske?
 
C
returen returen skrev:
en hon kanske?
Försöker du lura mig att skriva hen här, eller? 😆
 
C cpalm skrev:
Försöker du lura mig att skriva hen här, eller? 😆
🤣
 
C cpalm skrev:
Vad blev slutsatsen då?
Gav han upp, ryckte på axlarna och stängde ärendet, skickar kunglig faktura på tid + resor + delar?
som tur var bara en räkning på 1200 kr för att hitta felet 😅
 
P Patrik Patri skrev:
som tur var bara en räkning på 1200 kr för att hitta felet 😅
vilket fel
har du fått det fixat?
 
C
P Patrik Patri skrev:
som tur var bara en räkning på 1200 kr för att hitta felet 😅
Hade ju kunnat vara värre, men vad var felet då? Tolkar det som att den fortfarande inte funkar och att du alltså fick betala 1200 kr för att inte hitta felet?
Eller funkade den när han lämnade platsen och gick omgående sönder igen?
 
C cpalm skrev:
Hade ju kunnat vara värre, men vad var felet då? Tolkar det som att den fortfarande inte funkar och att du alltså fick betala 1200 kr för att inte hitta felet?
Eller funkade den när han lämnade platsen och gick omgående sönder igen?
TS har haft det mycket svårt att förmedla vad som hänt i hela denna tråd.
vad det kan bero på vill jag inte skriva
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
returen returen skrev:
vilket fel
har du fått det fixat?
nej
 
P Patrik Patri skrev:
nej
varför skriver du då att det bara kostar 1200 för att hitta felet?
ingen electroluxservice som tar så lite betalt
 
returen returen skrev:
varför skriver du då att det bara kostar 1200 för att hitta felet?
ingen electroluxservice som tar så lite betalt
i slutet har jag bara betalt för felsökning, Jag vet att han inte hittade orsaken, men tänk om jag var tvungen att betala för alla delar han bytte ut. Han bytte ut dem mot nya och de hjälpte inte, så de gamla var också bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.