Hej, Förra gången serviceteknikern kom bytte han ut hela delen där isen produceras(2023) det fungerade bra i ungefär två månader. Igår var han där igen och bytte magnetventilen, Han bytte också ut det elektroniska kortet som sitter bakom skärmen, Han bytte också ut det lilla elektroniska kortet som sitter på huvudkortet längst ner i frysen. Fortsätter att blinka och ingenting fungerar 😞Mats-S skrev:
tråkigt när du råkar ut för en reservdelsbytare som jobbar efter flintametodenP Patrik Patri skrev:Hej, Förra gången serviceteknikern kom bytte han ut hela delen där isen produceras(2023) det fungerade bra i ungefär två månader. Igår var han där igen och bytte magnetventilen, Han bytte också ut det elektroniska kortet som sitter bakom skärmen, Han bytte också ut det lilla elektroniska kortet som sitter på huvudkortet längst ner i frysen. Fortsätter att blinka och ingenting fungerar 😞
fråga om de har en riktig tekniker som kan felsöka
Hade ju kunnat vara värre, men vad var felet då? Tolkar det som att den fortfarande inte funkar och att du alltså fick betala 1200 kr för att inte hitta felet?P Patrik Patri skrev:
Eller funkade den när han lämnade platsen och gick omgående sönder igen?
TS har haft det mycket svårt att förmedla vad som hänt i hela denna tråd.C cpalm skrev:
vad det kan bero på vill jag inte skriva
i slutet har jag bara betalt för felsökning, Jag vet att han inte hittade orsaken, men tänk om jag var tvungen att betala för alla delar han bytte ut. Han bytte ut dem mot nya och de hjälpte inte, så de gamla var också brareturen skrev: