2 575 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Trasig Bosch?!
Tro det eller ej men en av mina blåa har " failed to proceed", ungefär som Rollsarna alltså....
Fast ändå inte. Chucken har blivit krokig på något vis. Jag kan inte minnas att jag har tappat den speciellt långt så jag ringde Bosch för att höra hur detta hanterades. Riktigt glad blev man när beskedet var (redan innan jag börjat tjafsa):
"-Nej du behöver inte prata med serviceavdelningen - en blå maskin går inte sönder, så hur dina problem uppstått spelar ingen roll. Gå tillbaka till butiken där du köpt den så ser dom till att den blir reparerad på garantin."
Halleluja.
Fast ändå inte. Chucken har blivit krokig på något vis. Jag kan inte minnas att jag har tappat den speciellt långt så jag ringde Bosch för att höra hur detta hanterades. Riktigt glad blev man när beskedet var (redan innan jag börjat tjafsa):
"-Nej du behöver inte prata med serviceavdelningen - en blå maskin går inte sönder, så hur dina problem uppstått spelar ingen roll. Gå tillbaka till butiken där du köpt den så ser dom till att den blir reparerad på garantin."
Halleluja.
Så var min Gröna Bosch när jag plockade den ur kartongen första gången...MathiasS skrev:Tro det eller ej men en av mina blåa har " failed to proceed", ungefär som Rollsarna alltså....
Halleluja.
Löste sig också på några veckor.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
För er som behöver serva er blåa Bosch i Göteborgstrakten rekommenderas Halex Maskinservice på Räntmästargatan. De har servat Bosch sedan slutet av 60-talet och har en helt fantastisk Bosch testvägg med vridspoleinstrument, gamla knivbrytare och härlig olivgrön hammarlack.
Antagligen inte ett typfel för det är olika chuckar på gröna och blåa maskiner vad jag vet. Vad vet jag, Bosch kanske är risiga på att göra chuckar, dock funkar chucken på min gamla gröna maskin klockrent och den har varit med om betydligt mer än den blåe.
Jag plockade isär maskinen för det var inte chucken som felade utan snarare den snea chuckdrivaxeln med sitt drev + ett slitet lager.
Det var inte lönt att repa tyckte jag så började använda den för betongblandning, varför den sedermera så sakteliga brann upp...
Det var inte lönt att repa tyckte jag så började använda den för betongblandning, varför den sedermera så sakteliga brann upp...
Klicka här för att svara