Alltid är det ju nåt som ska gå sönder - spännande o skaffa hus o alltid behöva lära sig nåt nytt ;)

hur som.
Drog på vattnet vid handfatet på toaletten, o skulle stänga av o skiten gick bara rakt av!

hur enkelt är e att byta en sån här? måste man tänka på nå specifika mått eller är det alltid standard?
kan man alltså bara knata in på typ jula o köpa en ny sådan?

tänker att det borde väl räcka o stänga av vatten, sen borde det väl finnas nå skruvar undertill o bara skruva bort den o sätta dit en ny?

men som sagt, något o tänka på när man inhandlar ny eller om jag tror detta är på tok för enkelt?

//Micke IMG_6332(1).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Vad du behöver är en ny insats, jag tror inte bara själva vita armen som du har haft av säljes separat.

Insatsen har RSK 8591770 och kostar från ca 200:- och uppåt i internetbutikerna plus frakt.

Eller 389:- på bauhaus. http://www.bauhaus.se/insats-9000-gardra-origo.html?nosto=nosto-searchpage-1

Tänk på att under ditt runda kromade täcklock (som du bara lyfter bort rakt uppåt) sitter det en mutter som brukar vara riktigt sur att få bort utan FMM:s nyckel med 39mm greppvidd. RSK 8592419.

http://www.vvsochbad.se/Reservdelar-Pipar-FM-Mattsson--FM-Mattsson-Nyckel-(NV39)-311243.html

Jag har en begagnad insats liggandes, om du vill kan jag demontera den och bara skicka den vita armen grqeller om du hellre vill ha hela insatsen så väger den 71 gram. Således behöver den lite emballage a la jiffy-påse och då får man som grädde på moset en skrymmande avgift på 14:- extra utöver portot som går på 14:- upp till 100gram. Runda av det till en hundring så har jag fått täck för Jiffy-påsen och lite sveda och värk för att ta mig till brevlådan. Jag bor ju på landet! Alltså under halva priset.

Insatsen är datummärkt 09 07 07.

PM:a vid intresse!

20151006_212856.jpg
Skapa konto

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Hej!

o tack för detta =) grymt bra svar! o lät ju lovande detta..

betyder det alltså att den där vita grejjen går att bara rycka ur utan jätteproblem?

Tror jag vill ha din =) men ska ta o kolla på grejjen när jag kommer hem idag så skickar jag PM när jag hunnit kika på den!

tack igen!

Krilleman
Insatsen är demonterbar:

20151007_160750.jpg
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.