slacker skrev:
Personligen skulle inte jag heller använda tryckt virke inomhus - Beklagar. Ofta är det väl när virket blir blött som lukt och ångor avges men likväl så skulle jag undvika det hela.
Jag tar inte den risken, jag vill gärna slippa att montera ner köket när det är klart. Slänger detta och åker och köper obehandlat virke!
 
jockebq skrev:
För att två 45x45 på varandra gör ju att den blir rätt smal, 90x45. Nu blir det istället 70x90. Ingen annan riktig anledning!
Ok, vad ska du ha den extra bredden till?
 
raveper skrev:
Ok, vad ska du ha den extra bredden till?
Mer marginal, behöver inte sätta regeln exakt i våg med skåpstommarna för att kunna skruva skåpen i dem. Helt enkelt lättare bara, ingen prisskillnad så varför inte!
 
slacker skrev:
Personligen skulle inte jag heller använda tryckt virke inomhus - Beklagar. Ofta är det väl när virket blir blött som lukt och ångor avges men likväl så skulle jag undvika det hela.
Spä på det med att tryckt virke lagras utomhus och ÄR blött.
Dessutom är väl tryckt virke inte lika starkt(tätt), utan ett virke som är lätt att få in impregnering i.
 
Vad är skälet att du/man inte vill fästa regeln i golvet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.