Hej!

Gjorde en trapprenovering i början av året genom ett större företag i Stockholmsstrakten. Trappan var sedan innan målad och ägaren var på plats innan för att kolla förutsättningarna och för att lämna offert.

Själva utförandet gick till på det viset att man först genomförde en "knarreducering" dvs skruva en del skruvar mellan planstegen och vagnstycket för att få bort knarr. För att därefter limma på reparstionsstegen direkt på det gamla utan att egentligen göra något mer grundjobb. Limmet lades enbart på plansteget och själva nosen sköt man fast med två dykert.

Nu till problemet, kort efter montaget började trappan att knäppa, nästan som lim som släpper. Vilket visades sig vara den nya trappnosen som fäster mot den gamla målade trappnosen. Som under belastning när trappsteget sviktar släpper, och knäppljudet uppstår. Har filmat när jag trycker på den nya trappnosen utåt så den just släpper från färgen och ljudet uppstår.

Entreprenören menar på att det är mitt problem eftersom det är min färg.

Jag menar att om man hade limmat framkanten så borde det inte vara ett problem, samtidigt kan jag tycka att man borde slipat bort färg innan limning. Till det så kan jag inte vet hur montaget ska gå till. Vilket således i min mening är en utförande fråga.

Sen att det här är en entreprenör som ställer den typen av krav på en privatperson kan jag tycka är skevt.

Nu är vi uppe i 48 mail och 1 hembesök som minst sagt inte gick så bra.

Har jag för höga förväntningar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.